Pel·lícules de paper, el cinema dins del cinema.
pel·lícules de paper de Gabriel Martínez Surinyac 30.04.2021  -

Una pel·lícula en la qual els principals executors del setè art són els protagonistes d'una història intrigant que mai s'haurien atrevit a fer-ne una pel·lícula. Així és l'última novel·la de ficció de Gabriel Martínez Surinyac, antic professor del departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual.

L'obra és la metàfora d'un guió de cinema mentre no s'ha transformat en pel·lícula o no ho acaba de ser mai. És el nucli que atrau a tots els professionals de la fàbrica de somnis i sobre el qual invoquen les seves màximes esperances provocant disputes per aconseguir-ne ser partícips com si fos el mapa del tresor per descobrir. Per la seva part el guionista, l'autor, mai n'està prou satisfet i sempre evoca al Demà serà un altre dia per endarrerir la seva millor escriptura en un món de l'espectacle que el reclama, però mai el vol veure en un rodatge.

La trama succeeix entre dos joves, un guionista i un director, una tràgica mort en un dels rodatges els farà protagonistes de la investigació policial on una pel·lícula de paper esdevindrà la clau principal.

El professor Surinyac, ara retirat va treballar durant trenta anys al nostre departament amb assignatures de fotografia i vídeo, és escriptor i fotògraf. Des que va començar la seva carrera universitària ha tocat totes les branques de la comunicació, periodisme, publicitat i cinema, fet que li ha permès escriure 5 llibres fins al moment. De hombre a lobo, El guión del guionista, Viaje a la Batalla del Ebro, El foraster del congost, amb el que va guanyar el premi Pere Calders 2017 i Pel·lícules de paper.

Podreu trobar la seva última novel·la a la llibreria de Bellaterra Paper's i a la web surinyac.cat.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a