Montse Lavilla: 'La nova era tecnológica de la publicitat necessita de persones que tinguin una gran inquietud per aprendre i per actualitzar-se constantment'
Montse Lavilla amb el premi Leadership 2018 02.05.2020  - 

Amb més de 20 anys d'experiència en màrqueting i comunicació Montse Lavilla, docent de la UAB, ha treballat com a directora de màrqueting d'empreses com Abbsolute Comunicació o Adevinta Spain.


Com ha estat la teva trajectòria professional? Estudis, experiències professionals, etc. 

Vaig estudiar Publicitat i RRPP a la UAB i l’últim any de carrera ja vaig tenir la gran oportunitat d'entrar en una de les grans agències de publicitat del moment que era BBDO, vaig estar un any de practiques i al final em van fer un contracte. Des d'aquest lloc vaig començar com a executiva de comptes, vaig passar per diverses agències i l'any 1999 em vaig posar a fer els cursos de doctorat. Va ser el 2000 quan vaig publicar el meu llibre ‘L'Activitat Publicitària en Internet’, un dels primers que hi havien d'aquesta temàtica. 

Vaig veure que el tema d'internet em motivava moltíssim i em va sorgir l'oportunitat d'anar a treballar a la UOC. A més, vaig digitalitzar, al costat del seu fundador, tota la companyia Abbsolute Comunicació. He estat fins avui directora de màrqueting de Adevinta Spain dins de la qual es troben alguns portals com són Laboris, Fotocasa, Coches.net o Segona Mà.  

Fa un any que he tornat al món de l'agència i actualment sóc Client Business Partner i Directora de Transformació Digital en Arena Media. És apassionant perquè el meu treball consisteix en ajudar els clients a construir una estratègia de comunicació que es tradueix en uns plans de mitjans. El meu treball és més estratègic i d'ajuda als clients a entendre com aprofitar el mitjà digital per a treure les màximes possibilitats del seu negoci. 

Has estat guardonada amb el premi Leadership a la millor professional de l'any en 2018. Com ha estat l'experiència? 

Sí, fa dos anys em van donar el premi al millor professional de l'any pel club de màrqueting i la veritat és que va ser un gran orgull perquè és un premi que donen a la trajectòria. Haig de dir també que fa 4 anys vaig poder llegir la meva tesi doctoral i actualment sóc doctora. La tesi girava entorn de com les converses en xarxes socials impacten en el brand equity de les marques. Sóc una apassionada del branding i he gaudit molt fent la tesi. 

En paral·lel faig classes en diverses universitats: la UPF, Elisava, UOC i la UAB on imparteixo l'assignatura ‘Direcció de comptes’ de 3r de carrera. M'apassiona la formació i poder-me nodrir d'aquesta per a després poder-ho transmetre als meus alumnes. Dono també classe en el postgrau de la UAB “Internet per a Empresa i Publicitat”.

Un missatge per a futurs estudiants de publicitat? 

La meva recomanació és que sentin la professió. Si la senten voldran estar aprenent constantment, perquè l'àmbit de la publicitat amb les noves tecnologies presenta una nova era i necessita de persones que tinguin una gran inquietud per aprendre i per actualitzar-se constantment. Que siguin súper actius i que tinguin moltes ganes d'aprendre. També recomanaria que passessin per una empresa de practiques per a després tenir la possibilitat de tenir un contracte en un futur.

 
Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a
Paraula clau

Notícies de la UAB
Notícies de la UAB
Contacte
Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual
Despatx I0/224
C/ de la Vinya,Edifici I
08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)
Barcelona


Ubicació google maps

41º 30' 0.34" N
2º 6' 15" E


Xarxes Socials

   
+34 93 581 15 29
d.publicom@uab.cat
 

 

 

2021 Universitat Autònoma de Barcelona