grafica. Revista científica sobre disseny editada per la UAB en OJS
Portada de la revista gràfica 06.03.2013 El departament  - 

http://revistes.uab.cat/grafica/

grafica us convida a subscriure-us.
 
La missió de grafica és generar un conjunt de materials que, en forma de documents científics, permetin apropar la feina del disseny al camp empíric i l’allunyin de les pràctiques fonamentades en les experiències individuals i sovint poc reproduïbles per tercers.


En el primer número de la revista grafica trobareu dos articles científics avaluats segons els criteris d’avaluació científica:
 
“The Archetypal Brand Profile” és un article publicat en anglès “El Perfil Arquetipico de la marca”  i que presenta una manera fàcil d’establir els significats de les marques per els públics. Ho fa a través de l’inconscient col•lectiu que tots els essers humans tenim en base a la mitologia grega. És un treball que combina una part qualitativa amb altre on s’utilitza la metodologia experimental. Tres marques de roba esportiva son els estímuls utilitzats y els resultats mostren els detalls de la significació i riquesa de cada una de les marques.
 
 “Medir la creatividad en diseño gráfico” és el segon article científic que presentem. Aquest utilitza  un model tridimensional per l’estudi de la creativitat en disseny gràfic. En base a la forma d’uns logotips s’avalua en base a tres dimensions de la creativitat (novetat, comunicació y estètica). Una mostra de 115 dissenyadors gràfics del col•legi de disseny gràfic de Catalunya va permetre veure el rendiment del model proposat.
 
A més dels dos articles científics anteriors, trobareu dues ressenyes que hem considerat molt interessants i que responen a dues recerques entorn del medi gràfic: 
 
“Marca país México: un logo con estética” és la ressenya d’una recerca que proposa l’avaluació dels logotips. Es planteja que hi ha moltes marques, unes reconegudes i altres que opten a ser-ho. Però es planteja la següent pregunta d’investigació: ¿cuántas de estás marcas proyectan lo que la empresa o compañía busca? El treball versa sobre l’eficàcia dels missatges que pretenent tenir un rendiment comunicatiu, utilitzen colors i formes però alhora desconeixen els seus significats.
 
Per la seva part, “La Pol•linització com a fenomen d'uniformització cultural” exposa la recerca realitzada al voltant d'un fenomen d'uniformització cultural el qual és denominat Pol•linització. Aquest fenomen té lloc quan les formes i valors propis dels missatges emesos en medis digitals i interactius com internet pol•linitzen el medi analògic. El resultat és una tendència en els usos dels elements formals que afecta a tot tipus de signes de la comunicació visual.
 
La revista edita dos números l’any i es poden presentar articles per la seva acceptació durant tot l’any.
 
Call for Papers
 
Primer número de la revista.
 
Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a
Paraula clau

Notícies de la UAB
Notícies de la UAB
Contacte
Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual
Despatx I0/224
C/ de la Vinya,Edifici I
08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)
Barcelona


Ubicació google maps

41º 30' 0.34" N
2º 6' 15" E


Xarxes Socials

   
+34 93 581 15 29
d.publicom@uab.cat
 

 

 

2021 Universitat Autònoma de Barcelona