Nou article de Carme Ferré i Angie K. González | ||
![]() |
||
![]() ![]() ![]() ![]() La doctoranda del departament de Mitjans i la seva directora publiquen a Cuadernos.info un estudi sobre l’ús de Twitter pels candidats colombians.
L’article, en open access, es titula Construction of political emotions: an analysis of the use of Twitter in electoral campaigns in Bogotá i té com a objectiu comprendre la manera en què candidates i candidats presenten i adapten els missatges a la xarxa social. La part empírica, amb suport del software R, radiografia els comptes de Twitter de Claudia López i Carlos Fernando Galán, els dos polítics més votats a les eleccions de 2019 a l’alcaldia de Bogotà- Colòmbia. L’anàlisi aplica una metodologia mixta, basada en anàlisi de contingut, centrat en las recurrències textuals de 2.343 tuits
Els resultats mostren un context multiplataforma que obliga els candidats a comunicar-se en diferents llenguatges i amb diversos valors. S’adopta una nova tendència que mescla missatges suaus i durs en un sol tuit i es reforça el vessant emocional amb l’ús d’imatges i símbols. L’article conclou que en aquests continguts s’imposa una narrativa emotiva, molt persuasiva, enfocada en històries personals que desdibuixen els partits polítics i inclouen temes d’agenda que alternen valors premoderns, moderns i postmoderns.
Aquest text se suma a les publicacions de Ferré-Pavia a 2022, a les revistes Latin American Research Review, Icono14, Teknokultura i Index.Comunicacion. |
||
![]() |
||
![]() |
||
|
||
![]() |
||
|
||
Anar a Notícies |