Membres del Departament participen al Simposi sobre Llibertat de Premsa
Simposi Llibertat de Premsa 06.05.2019 Divulgació  -

El Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura ha participat al V Simposi sobre Llibertat de Premsa "Periodisme, veritat i fake news", organitzat per la Universitat de Lleida al Col·legi de Periodistes. Enguany el Simposi s'ha orientat a reflexionar sobre la veritat en el periodisme i el pes de les notícies falses, i a presentar eines contra la desinformació.

Irene Aguilar i Jorge Mireles, estudiants del Màster en Mitjans, Comunicació i Cultura, han presentat els seus projectes de Treball Final de Màster al taller "Veritats perilloses, fake news, desinformació i propaganda". Aguilar ha presentat el seu treball sobre alfabetització mediàtica i informacional a l'ESO, i Mireles ha exposat el cas Verificat 2018, una eina per a combatre la pos-veritat en el procés electoral mexicà.

Per altra banda, Aida Martori, professora del Departament, ha moderat la taula "Periodisme, ficció i realitat", en què s'ha reflexionat sobre la representació del periodisme a la ficció (sèries i cinema), i sobre la presentació de la realitat en diferents formats audiovisuals, com ara sèries històriques i talk shows.

El Simposi ha comptat amb la ponència de Marc Amorós, que ha obert la conferència inaugural titulada "Fake news, la verdad de las noticias falsas", basada en el llibre homònim que ha editat recentment. Al llarg de la segona jornada els participants han reflexionat sobre la veritat en el periodisme, des de la perspectiva de la filosofia, l'ètica i el dret. A més s'han presentat casos de desinformació, i s'han donat a conèixer eines contra les fake news.

La cloenda ha anat a càrrec del periodista Juan Soto Ivars, que ha parlat del post-censura, post-veritat i tabús.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies