Ana Fernández Viso i Isabel Fernández Alonso
Daniel Jones 04.03.2019 Divulgació  -

El Grup Daniel Jones participa en un estudi comparat sobre l'audiovisual públic en Europa

Les investigadores del Grup Daniel Jones Ana Fernández Viso i Isabel Fernández Alonso han publicat el capítol “Political Interference in the Spanish and Catalan Public Service Media: Attemps to Reform and Resistance to Change (2006-2017)” en el marc del llibre Public Service Broadcasting and Media Systems in Troubled European Democracies del que són editores Eva Polonska i Charlie Beckett (Londres: Palgrave MacMillan, 2019).

El capítol analitza les actuacions del poder polític amb relació a Radiotelevisión Española  (RTVE) i a la Corporación Catalana de Medios Audiovisuales (CCMA) des de que es va posar fi (en 2006 i 2007, respectivament) als models de govern de corte governamental que s'havien implementat en els anys vuitanta en ambbues corporacions. El texte conclou que la reforma impulsada pel Govern de Zapatero en 2006 va ser més exitosa que la promoguda pel Govern tripartit català un any després, si bé ambdues van desembocar en una contrarreforma de corte reguvernamentalitzador en 2012. Des de llavors, subratllen la incapacidad del Parlament de Catalunya para regresar a un model parlamentari i el to molt  més crític dels treballadors de RTVE que dels de la CCMA en el que respecta a la injerncia governamental en els servicis informatius.
Les autores contemplan amb reserves l'evolució de la nova reforma de RTVE empreada en 2017, en espera de que es desplegui per complet, i destaquen les crecients alertes que s'emiteixen des de sectors académics i profesionals en pro d'uns medis públics realment independents i plurals com a garantia d'una autèntica convivència democràtica.
Els medis públics són una de les línees de trebrall prioritàriès del Grupo Daniel Jones.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies