David Vidal, guionista del documental 'Petitet' que guanya el premi Gaudí
Documental El Petitet 28.01.2019 Divulgació  -
David Vidal, guionista del documental 'Petitet' que guanya el premi Gaudí

El professor del departament David Vidal Castell ha participat com a guionista del film documental ‘Petitet’ que va ser distingit amb el Gaudí a millor pel·lícula documental del 2018 a la Gala de l’Acadèmia del Cinema del passat diumenge 28. El film explica la història de Joan Ximenez, Petitet, músic rumbero i fill d’un dels palmeros de Peret, determinat a complir una promesa feta a la seva mare abans que ella morís: que tornaria la rumba gitana i catalana als grans escenaris d’on ha pràcticament desaparegut. Pel camí, el film, que té molta música però no és pas un musical, parla de la comunitat gitana i de les seves relacions amb els paios, dels canvis en el barri del Raval i de la malaltia inguarible que pateix el Petitet, la miastènia gravis.

La història del Petitet, dirigida per Carles Bosch i produïda per Lastor Mèdia, va comptar també amb la direcció de fotografia d’una ex-alumna del grau de Periodisme de la Facultat de Comunicació de la UAB, Sofía Amadori. Així mateix, la història del Petitet i la seva orquestra simfònica de la rumba es va descobrir al 2015 arran d’un curtmetratge documental, La roba estesa, produït pel col·lectiu d’acció periodística SomAtents, amb seu al Raval, integrat per diversos alumnes, ex-alumnes i professors de la Facultat de Comunicació de la UAB.
Correu electrònic  Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura

Anar a Notícies