Servei d'atenció psicològica per a víctimes de violència de gènere
24.11.2017 Divulgació  -  La Facultat de Psicologia ofereix atenció psicològica a les víctimes de violència de gènere a través del Servei de la Unitat Psicogènere
La implementació del Protocol contra l'assetjament sexual i l'assetjament per raó de sexe, d'orientació sexual, d'identitat de gènere o d'expressió de gènere de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), aprovat el juliol de 2016, va fer visible la necessitat de reforçar el servei d’atenció psicològica per casos de violència masclista.

La Unitat Psicogènere, que forma part del Servei de Psicologia i Logopedia de la Facultat de Psicologia, és l'encarregada d’oferir aquest servei, que aquest curs acadèmic 2017-2018 es reactiva, després d'un temps aturat, amb la incorporació d’una persona que atendrà a les persones que ho necessitin els dimecres, de 10 a 15h.

El servei consisteix en l'acollida, assessorament i seguiment psicològic per persones que han viscut o viuen relacions abusives i violències de gènere (incloent violències LGTBI). També assessora i acompanya a persones pròximes (amigues i familiars) per tal de detectar necessitats i derivar als serveis corresponents.

En aquest sentit, Psicogènere col·labora amb diferents centres, preferentment de la xarxa pública per tal de poder oferir serveis d'atenció adaptats a les necessitats i demandes de cada persona.
La gestió i desenvolupament d’aquest servei d’assistència psicològica i psicosocial per part de Psicogènere es fa en coordinació amb l’Observatori per la Igualtat de la UAB.

Psicogènere es nodreix, i alhora sustenta, una part del treball del Grup de Recerca Des-Subjectant.GESPGI: Estudis Socials de la Subjecció i la Subjectivitat, dirigit per la professora Margot Pujal i Llombart del Departament de Psicologia Social

COM CONTACTAR AMB EL SERVEI:
Correu electrònic: psicologia.perspectiva.genere@uab.cat.

HORARI D'ATENCIÓ PSICOLÒGICA
Dimecres, de 10h a 15h. Al despatx de Psicogènere del SiPEP
Psicòloga: Arantxa Sabanés.Unitat Psicogènere, SIPEP.

També es pot demanar hora a través de les següents vies:

SiPEP
Tel. 93 581 2901 de dilluns a divendres (Marta Galan)
Tel. 93 581 3754 dilluns i dijous (Mª Pau González Coordinació) o a la responsable acadèmica
Tel. 93 581 1980 de dilluns a dijous (Margot Pujal, responsable acadèmica)

Observatori per a la Igualtat de la UAB
Tel. 93 581 2929 de dilluns a divendres.

Més informació: pàgina web de Psicogènere
Correu electrònic  Departament de Psicologia Social

Anar a Notícies