Curs: Persones refugiades de Palestina i Periodisme de Pau.
El Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació de la UAB i UNRWA Catalunya organitzen l’activitat Persones refugiades de Palestina i Periodisme de Pau. El curs té com a objectiu fomentar l’adquisició de coneixements i habilitats sobre com transversalitzar l’Enfocament de Gènere i Basat en Drets Humans a les cobertures mediàtiques de crisis humanitàries, conflictes i situacions de refugi, partint de la realitat concreta de les persones refugiades de Palestina.

El curs tindrà lloc divendres 06/març i divendres 13/març de 12h a 15h, a la Facultat de Periodisme i Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona.

L’estructura de les sessions serà la següent:

• Sessió 1 – 06/març:
    • Què és el periodisme de pau? Què significa informar amb enfocament de gènere i drets humans?
    • Agenda 2030 – ODS, població refugiada de Palestina i responsabilitat des del periodisme de pau i amb perspectiva de gènere.

• Sessió 2 – 13/març:
    • Marcs, narratives i històries per una cobertura periodística des de l’enfocament de gènere i drets humans de conflictes, violència i crisis humanitàries.

L’equip formatiu dels curs estarà format per UNRWA Catalunya i per l’Associació de periodistes Lola Mora Producciones.

A més del Departament, la formació compta amb el suport de l'OMEC i es farà en el marc de l'assignatura "Comunicació, Cooperació i Desenvolupament" (4t curs de Periodisme), però es pot inscriure gratuïtament qualsevol interessat/ada (places limitades).

Per assistir, cal inscriure’s enviant un mail a catalunya@unrwa.es abans del dia 03 de març de 2020.
Per obtenir més informació sobre el curs, podeu consultar aquí.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies