Erasmus+KA3: Apropant l’art a les persones amb discapacitat
IMG_NOT_INARTdis 08.10.2020  -

Des del CERSIN es lidera un projecte europeu que pretén desenvolupar entorns socioculturals inclusius, participant museus i institucions educatives.

L’EACEA va atorgar el projecte que porta per títol Fostering social inclusion for all through artistic education: developing support for students with disabilities – INARTdis al Centre d’Estudis i Recerca per a una Societat Inclusiva (CERSIN- https://cersin.uab.cat) en la passada convocatòria 2019 Erasmus+KA3 (Social inclusion and common values: the contribution in the field of education and training). El projecte INARTdis, liderat pel prof. Josep M. Sanahuja (Departament de Pedagogia Aplicada) i per la professora Mar Moron (Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal), pretèn apropar l'art i la cultura als estudiants amb discapacitat a través d'espais de creació artística per facilitar processos d'inclusió inclusió. Entre els objectius específics del projecte INARTdis cal destacar:

1. Detectar les necessitats formatives sobre art i inclusió dels professionals del camp de l’educació i la cultura dels museus i del centre educatiu amb alumnes amb discapacitat.
  2. Avaluar la inclusivitat dels museus i la inclusió social dels estudiants amb discapacitat
  3. Dissenyar, implementar i avaluar un curs de formació sobre educació artística i inclusió per al professionals del camp de l’educació i la cultura.
  4. Dissenyar, implementar i avaluar un projecte d'educació artística (educació a través de l'art) als museus per a estudiants amb discapacitat per promoure la seva inclusió social..

Amb una durada de tres anys, INARTdis inicia el seu desenvolupament el proper 1 de novembre de 2020. El Consortium està format per universitats i institucions culturals:

• Instituto Politécnico de Lisboa (IPL)-Portugal
  • Pädagogische Hochschule Steiermark (PHSt)- Austria
  • Association for Promotion of Education, Culture, and Sport EDUCATION FOR ALL Skopje (EfAS)-North Macedonia
  • Universidad de Cantabria (UC)- Espanya
  • Thikwa Werkstatt für Theater und Kunst der Nordberliner Werkgemeinschaft gGmbH / Nordberliner Werkgemeinschaft gGmbH (NBW)- Alemanya

Anar a Notícies

2022 Universitat Autònoma de Barcelona