La Dra. Celia Andreu i el Dr. Miguel Ángel Martín publiquen en Brain Sciences
Brain Sciences 07.04.2021  - 

Els professors del Departament, la Dra. Celia Andreu-Sánchez i el Dr. Miguel Ángel Martín-Pascual, han publicat un article sobre com el contingut preval a la forma en la percepció de continguts audiovisuals: “Viewers Change Eye-Blink Rate by Predicting Narrative Content”, en la revista Brain Sciences.


Els espectadors de continguts audiovisuals decideixen inconscientment quan és el millor moment per parpellejar per evitar perdre informació narrativa de rellevància. El parpelleig amaga el flux visual durant uns pocs mil·lisegons i la gestió del moment de fer-ho ens dóna informació sobre el nivell d'atenció dels espectadors.

Per tal de detectar l'efecte de la narrativa audiovisual versus l'estil de muntatge a la freqüència de parpelleig dels espectadors vam dur a terme un estudi, publicat a Brain Sciences, en què presenten continguts audiovisuals amb diferent estil de muntatge però idèntica narrativa a un grup de subjectes. La investigació aborda si la freqüència de parpelleig dels subjectes coincideix entre els diferents estils audiovisuals en funció de la narrativa presentada.

S’ha trobat que en els moments en què la narració es fa repetitiva i en aquells moments en què desapareixen els personatges d'escena, la freqüència de parpelleig dels espectadors augmenta de manera significativa. Això suggereix que en aquests moments es produeix un descens de l'atenció prestada al contingut de la pantalla. No obstant això, en aquells instants narratius de major incertesa, en què no és tan evident l'acció narrativa que succeirà a continuació, la freqüència de parpelleig disminueix de manera també significativa. En aquest cas, es relaciona amb un augment de nivell d'atenció fruit de la incertesa narrativa.

Prèviament, s'havia demostrat que l'estil de muntatge audiovisual afecta la freqüència de parpelleig dels espectadors. Ara, s'ha demostrat que la sincronització d'augments i descensos de freqüència de parpelleig succeeix en moments específics de la narrativa, independentment de l'estil de muntatge en el que esdevinguin. Per tant, es pot afirmar que el contingut narratiu té un paper més rellevant que l'estil d'edició, per a la gestió de l'atenció. Aquests resultats tenen una aplicació directa per als creadors de continguts narratius, com realitzadors, editors de vídeo, directors de fotografia, directors d'actors, guionistes, entre molts altres.

Referència:

Andreu-Sánchez, Celia, Martín-Pascual, Miguel Ángel, Gruart, Agnès, Delgado-García, José María (2021). Viewers Change Eye-Blink Rate by Predicting Narrative Content. Brain Sciences, 11(4):422. https://www.mdpi.com/2076-3425/11/4/422/htm

 
Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a
Paraula clau

Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
Edifici I. Campus de la UAB. 08193 Bellaterra - Spain - N41º29.952' - E2º06.277'
+34 93 581 15 88 / 30 29
d.com.audiovisual@uab.cat
 

 

 

2021 Universitat Autònoma de Barcelona