Dra. Fernanda Pires publica en Information, Communication & Society
Dra. Fernanda Pires publica en Information, Communication & Society 01.03.2021  - 

La professora del Departament Dra. Fernanda Pires, juntament amb la Dra. Júlia Vilasís-Pamos, ha publicat l’article “How do teens define what it means to be a gamer? Mapping teens’ video game practices and cultural imaginaries from a gender and sociocultural perspective” en Information, Communication & Society.


Resum:

 

Aquest estudi analitza com les característiques socioeconòmiques i de gènere impregnen els discursos dels adolescents quan defineixen el que significa ser un jugador. Els videojocs s'han convertit en un marc de referència per a adolescents, en els quals les pràctiques de joc poden ser parts importants de la seva identitat i context social. A més, molts adolescents veuen el joc com a possibilitat professional. Aquest estudi proporciona cinc noves categories de jugadors basades en dades de quatre grups focals a Espanya amb adolescents de 12 a 16 anys. El "escapistgamer" i les categories de "ashamed-gamer" es basen en les pràctiques de joc dels adolescents, i el "celebrity-platform-gamer", el "professional-gamer" i "poser-gamer" es basen en el imaginaris i aspiracions culturals dels adolescents. Aquestes categories demostren que certes pràctiques masculines de jocs són explícites, mentre que les pràctiques de joc femení són silenciades. És més, les característiques sociodemogràfiques complejizan encara més les desigualtats, resultant en una lluita contra els models normatius de feminitat i masculinitat, i en determinar les aspiracions i concepcions de els adolescents de el món dels videojocs. Així, les categories de jugador exemplifiquen com els videojocs ocupen actualment un paper fonamental en forjar identitats socials i de gènere desiguals. I a el mateix temps, aquestes categories mostren com els adolescents lluiten contra valors heteronormatius associats amb la indústria de el joc.

 

Referència bibliogràfica:

Júlia Vilasís-Pamos & Fernanda Pires (2021): How do teens define what it means to be a gamer? Mapping teens’ video game practices and cultural imaginaries from a gender and sociocultural perspective, Information, Communication & Society.

https://doi.org/10.1080/1369118X.2021.1883705

 
Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a
Paraula clau

Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
Edifici I. Campus de la UAB. 08193 Bellaterra - Spain - N41º29.952' - E2º06.277'
+34 93 581 15 88 / 30 29
d.com.audiovisual@uab.cat
 

 

 

2021 Universitat Autònoma de Barcelona