Dra. Fernanda Pires publica en Profesional de la Información | ||
05.02.2021
-
"Riesgos de la brecha digital de género entre los y las adolescentes" La professora del Departament Dra. Fernanda Pires, juntament amb la Dra. Maria-Jose Masanet i la Dra. Lorena Gómez-Puertas, ha publicat l’article “Riesgos de la brecha digital de género entre los y las adolescentes” en Profesional de la Información.
Resum: S'analitza la bretxa digital de gènere entre adolescents de set països d'Europa, a Austràlia i països de Sud-amèrica a través d'una perspectiva sociocultural, comparant quins hàbits d'ús i consum són atribuïts i exercits per adolescents en els múltiples mitjans i xarxes socials i si ells s'emmarquen en rols estereotipats de gènere. Les dades s'extreuen de el projecte de recerca Transmedia literacy (2015-2018), que tenia com objectius principals explorar què estan fent els adolescents amb els mitjans i com van aprendre a fer-ho. Per a això, es va realitzar un acostament etnogràfic utilitzant diversos mètodes d'investigació com qüestionaris, entrevistes i observació participant, entre d'altres. En aquest article ens centrem en l'anàlisi de l'qüestionari implementat per mapejar els hàbits d'ús i consum mediàtic dels adolescents (N = 1.520). Per respondre als objectius de l'article s'ha dut a terme un anàlisi descriptiva univariant i bivariant. Els resultats demostren que la bretxa digital de gènere continua existint i que pren forma a través de la pervivència d'estereotips de gènere i de rols associats als homes i dones i seva relació amb les tecnologies i mitjans de comunicació, com és el cas dels videojocs (associats als nois) i de la creació de relats (associat a les noies).
Referència bibliogràfica: Masanet, Maria-Jose; Pires, Fernanda; Gómez-Puertas, Lorena (2021). “Riesgos de la brecha digital de género entre los y las adolescentes”. Profesional de la información, v. 30, n. 1, e300112. |
||
|
||
|
||
Anar a Notícies |