Dra. María-Teresa Soto-Sanfiel publica en Profesional de la Información | ||
02.11.2020
-
“How European adolescents get engaged with films?: Psychometric properties of the narrative engagement scale” La professora del Departament Dra. María-Teresa Soto-Sanfiel, juntament amb la Dra. Ariadna Angulo-Brunet, del Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut de la UAB, ha publicat l’article “How European adolescents get engaged with films?: Psychometric properties of the narrative engagement scale” en Profesional de la Información. Resum: L’engament (compromís) narratiu és un factor fonamental per a entendre el gaudi de les narratives i els seus efectes. Aquest estudi busca desenvolupar una mesura de l’engagement pels joves i recopilar evidència vàlida i confiable per a una mostra d’adolescents europeus. Després de veure una pel·lícula dramàtica, 310 estudiants de secundària europeus (68,71% italians, 17,74% espanyols i 13,55% alemanys) van respondre a l’escala d’engagement narratiu proposada. Els resultats van confirmar l’existència d’un model factorial comú de quatre factors per a alemanys i italians i mesurament d’invariància entre mostres. La comparació de la puntuació mitjana mostra que els adolescents alemanys tenen una major comprensió de la narrativa que els italians. A més, els alemanys van demostrar una major comprensió emocional que els espanyols. Aquests resultats contribueixen a la comprensió de l’engagement narratiu i il·luminen la conceptualització dels fenòmens psicològics relacionats amb la recepció de narratives dramàtiques per part de joves de diferents cultures arreu d’Europa. Referència bibliogràfica: Soto-Sanfiel, Maria-Teresa; Angulo-Brunet, Ariadna(2020). “How European adolescents get engaged with films?: Psychometric properties of the narrative engagement scale”. Profesional de la información, v. 29, n. 5, e290502. https://doi.org/10.3145/epi.2020.sep.02 |
||
|
||
|
||
Anar a Notícies |