María T. Soto-Sanfiel publica en Communications: The European Journal of Communication Research | ||
13.11.2018
El departament
-
“Understanding appreciation among German, Italian and Spanish teenagers” La Dra. María T. Soto-Sanfiel, professora del Departament, i Ariadna Angulo-Brunet, del Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut, han publicat l’article “Understanding appreciation among German, Italian and Spanish teenagers” en la revista Communications. Resum: Una de les respostes psicològiques a les ficcions audiovisuals que recentment ha rebut més atenció és l'apreciació, definida com una gratificació eudaimònica reflexiva obtinguda a partir d'un mode d'entreteniment significatiu. L'apreciació és produeix quan percebem que l'experiència dels mitjans de comunicació té un significat profund, ens ha ensenyat o revelat alguna cosa. Aquest estudi pretén avançar en la comprensió de l'apreciació en els joves. El qüestionari d'Oliver i Bartsch s’ha traduït i adaptat per a adolescents de tres països europeus. Un total de 213 italians, 55 espanyols i 42 alemanys van veure una pel·lícula dramàtica i immediatament després van respondre al qüestionari. L'anàlisi de factors confirmatoris suggereix l'existència de quatre factors de primer ordre per a cada país. L'anàlisi de diversos grups mostra que el qüestionari presenta variacions entre ells. Per tant, en la seva formulació actual, el concepte d'apreciació no és universal. En lloc d'això, sembla que depèn dels aspectes culturals de l'audiència. En aquest article es discuteixen les implicacions d'aquests resultats per a la comprensió de l'apreciació i de les respostes dels adolescents als mitjans de comunicació. També proporciona comparatives mitjanes dels paràmetres invariables. Referència bibliogràfica: Angulo-Brunet, A. & Soto-Sanfiel, M. (2018). Understanding appreciation among German, Italian and Spanish teenagers. Communications, 43(4) doi:10.1515/commun-2018-2018 |
||
|
||
|
||
Anar a Notícies |