Celia Andreu i Miguel Ángel Martin publiquen en Neuroscience
Celia Andreu i Miguel Ángel Martin publiquen en Neuroscience 07.11.2018 El departament  -  “Chaotic and fast audiovisuals increase attentional scope but decrease conscious processing”


Els audiovisuals dinàmics i caòtics augmenten l’atenció dels espectadors, però inhibeixen el seu processament conscient. Aquestes són les conclusions de la recerca duta a terme per la Dra. Celia Andreu-Sánchez i el Dr. Miguel Ángel Martín-Pascual, del grup Neuro-Com del Departament, juntament amb Agnès Gruart i José María Delgado-García, de la División de Neurociencias de la Universitat Pablo de Olavide de Sevilla. Els resultats han estat publicats en la revista Neuroscience en l’article “Chaotic and fast audiovisuals increase attentional scope but decrease conscious processing”.

El treball aborda què succeeix després dels talls de plànol en les obres audiovisuals des d’una triple aproximació, la freqüència del parpelleig dels espectadors, l’activitat elèctrica cerebral i la connectivitat funcional associada a aquest.
 
Segons l’estudi, els talls de plànol disminueixen la freqüència del parpelleig dels espectadors, produint un increment de l’atenció. Un estil de muntatge audiovisual dinàmic i caòtic genera major activitat en les zones de processament visual del cervell, mentre que un estil de muntatge continu i ordenat provoca major activitat en el processament cognitiu.
 
Després d'analitzar la sincronització cerebral associada al tall de plànol, els investigadors conclouen que les xarxes cerebrals actives després d'un tall de plànol en una pel·lícula són més intenses que abans d'ell. Des d'aquest punt de vista de sincronització, no existeixen diferències associades a l'estil de muntatge.
 
En estudis recents realitzats pels investigadors, es va demostrar que l’estil de muntatge audiovisual afecta la freqüència de parpelleig dels espectadors. Aquest nou treball analitza en detall que succeeix en el segon immediatament posterior al tall de plànol, en funció de l’estil de muntatge.


Referència bibliogràfica:
 
Andreu-Sánchez, C., Martín-Pascual, M.Á., Gruart, A., Delgado-García, J.M. Chaotic and fast audiovisuals increase attentional scope but decrease conscious processing. Neuroscience, 394 (2018), 83-97. https://doi.org/10.1016/j.neuroscience.2018.10.025
 
Enllaç amb accès gratuït fins el 22/12/18: https://authors.elsevier.com/a/1X~ua15hTtdE52
 
Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a
Paraula clau

Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
Edifici I. Campus de la UAB. 08193 Bellaterra - Spain - N41º29.952' - E2º06.277'
+34 93 581 15 88 / 30 29
d.com.audiovisual@uab.cat
 

 

 

2024 Universitat Autònoma de Barcelona