María T. Soto-Sanfiel i Isabel Villegas-Simón publiquen a l’International Journal of Media & Cultural Politics
Maite Soto i Isabel Villegas publiquen a l’International Journal of Media & Cultural Politics 13.09.2018 El departament  -  “Film literacy in secondary schools across Europe: A comparison of five countries’ responses to an educational project on cinema”


La professora del Departament Dra. María Teresa Soto-Sanfiel i Isabel Villegas-Simón, del programa de Doctorat en Comunicació Audiovisual i Publicitat, han publicat l’article “Film literacy in secondary schools across Europe: A comparison of five countries’ responses to an educational project on cinema” a l’International Journal of Media & Cultural Politics. També hi ha participat Ariadna Angulo-Brunet, del Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut de la UAB.
 

Resum:

L’article presenta els resultats d'un estudi exploratori emmarcat dins d'un gran projecte d'alfabetització cinematogràfica dut a terme simultàniament en cinc països de la Unió Europea (Croàcia, França, Alemanya, Itàlia, Espanya i el Regne Unit). L'estudi analitza les respostes dels estudiants a un projecte educatiu sobre cinema dissenyat per implementar-se regionalment durant cinc mesos a les escoles de secundària per tal d’augmentar l'alfabetització cinematogràfica i afavorir actituds més positives cap al cinema europeu. Els resultats mostren que les preferències cinematogràfiques dels estudiants romanen estables després del programa i només varien lleument. Es produeixen canvis importants en el seu coneixement sobre la producció i expressió de les pel·lícules. Els aspectes que menys canvien són les seves concepcions sobre el cinema i les seves preferències. A més, les actituds dels estudiants cap al cinema nacional i europeu són més positives. No obstant això, els resultats també mostren que la implementació d'un programa d'alfabetització cinematogràfica a nivell intercultural pot afectar diferents aspectes depenent del context cultural (país) en el qual s’aplica. De fet, proporcionen dades sobre l'impacte específic del programa a cada país. La informació  que proporciona aquest estudi podria millorar els programes d'alfabetització cinematogràfica, fonamentar teories i alimentar els debats sobre la identitat europea comuna i els trets particulars de les diverses cultures de la Unió Europea.
 

Referència bibliogràfica:

Soto-Sanfiel, M. T., Villegas-Simón, I., & Angulo-Brunet, A. (2018). Film literacy in secondary schools across Europe: A comparison of five countries’ responses to an educational project on cinema. International Journal of Media & Cultural Politics, 14(2), 187-213. http://doi.org/10.1386/macp.14.2.187_1

 
Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a
Paraula clau

Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
Edifici I. Campus de la UAB. 08193 Bellaterra - Spain - N41º29.952' - E2º06.277'
+34 93 581 15 88 / 30 29
d.com.audiovisual@uab.cat
 

 

 

2024 Universitat Autònoma de Barcelona