María T. Soto-Sanfiel i Isabel Villegas-Simón publiquen a l’International Journal of Media & Cultural Politics | ||
13.09.2018
El departament
-
“Film literacy in secondary schools across Europe: A comparison of five countries’ responses to an educational project on cinema” La professora del Departament Dra. María Teresa Soto-Sanfiel i Isabel Villegas-Simón, del programa de Doctorat en Comunicació Audiovisual i Publicitat, han publicat l’article “Film literacy in secondary schools across Europe: A comparison of five countries’ responses to an educational project on cinema” a l’International Journal of Media & Cultural Politics. També hi ha participat Ariadna Angulo-Brunet, del Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut de la UAB. Resum: L’article presenta els resultats d'un estudi exploratori emmarcat dins d'un gran projecte d'alfabetització cinematogràfica dut a terme simultàniament en cinc països de la Unió Europea (Croàcia, França, Alemanya, Itàlia, Espanya i el Regne Unit). L'estudi analitza les respostes dels estudiants a un projecte educatiu sobre cinema dissenyat per implementar-se regionalment durant cinc mesos a les escoles de secundària per tal d’augmentar l'alfabetització cinematogràfica i afavorir actituds més positives cap al cinema europeu. Els resultats mostren que les preferències cinematogràfiques dels estudiants romanen estables després del programa i només varien lleument. Es produeixen canvis importants en el seu coneixement sobre la producció i expressió de les pel·lícules. Els aspectes que menys canvien són les seves concepcions sobre el cinema i les seves preferències. A més, les actituds dels estudiants cap al cinema nacional i europeu són més positives. No obstant això, els resultats també mostren que la implementació d'un programa d'alfabetització cinematogràfica a nivell intercultural pot afectar diferents aspectes depenent del context cultural (país) en el qual s’aplica. De fet, proporcionen dades sobre l'impacte específic del programa a cada país. La informació que proporciona aquest estudi podria millorar els programes d'alfabetització cinematogràfica, fonamentar teories i alimentar els debats sobre la identitat europea comuna i els trets particulars de les diverses cultures de la Unió Europea. Referència bibliogràfica: Soto-Sanfiel, M. T., Villegas-Simón, I., & Angulo-Brunet, A. (2018). Film literacy in secondary schools across Europe: A comparison of five countries’ responses to an educational project on cinema. International Journal of Media & Cultural Politics, 14(2), 187-213. http://doi.org/10.1386/macp.14.2.187_1 |
||
|
||
|
||
Anar a Notícies |