Un grup d'estudiants de l'assignatura Disseny de Sistemes Integrats per a Processament Digital (DSIPD) del Màster d'Enginyeria de Telecomunicacions guanya un premi internacional de disseny amb FPGAs.
Premi Innovate 07.11.2016 Divulgació  -  El grup d'estudiants del Màster d'Enginyeria de Telecomunicacions guanya un premi internacional de disseny amb FPGAs i reben cadascun un dron amb càmera de video (Lark FPV u842-1 de UDI R/C).

El grup d'estudiants de l'assignatura DSIPD del Màster de Telecomunicacions de la UAB format per Ramon Ramos, Alejandro Suanes, Jonathan Muñoz y Alvaro Jaque, tutoritzats pels professors Jordi Carrabina i David Castells, en rebut el premi que van guanyar en jose lola categoria de disseny digital de la competició a nivell europeu utilitzant plataformes reconfigurables FPGA d'Intel Altera celebrada durant el primer semestre del 2017. El disseny realitzat controlava un array de 25 sensors d'ultrasons de manera que el processador ARM intern a la FPGA implementava el model matemàtic que implementat en codi C calculava el senyal corresponent a cada transductor per tal de realitzar una focalització dels ultrasons en un punt de l'espai (la qual cosa s'utilitza per a aplicacions industrials i mèdiques). La implementació física del format dels senyals es realitzava en 25 instàncies d'un component IP que atacava un conjunt de drivers (H bridge) que controlaven els sensors.Addicionalment, el comportament del model matemàtic dels sistema global es va modelar en MATLAB.

Enllaç extern: http://www.innovateeurope.org/eu/winner2017.html

Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de