Projecte PHEMAC
Phemac 23.01.2020  -  La primera reunió del projecte PHEMAC (Participatory Hub for Effective Mapping, Acceleration and Capitalization of EU-MPC NEXUS best practices), que coordina la UAB, se celebra els dies 23 i 24 de gener a la Facultat de Ciències, amb la participació de les dotze institucions de vuit països que en formen part.

PHEMAC és un projecte del programa PRIMA de la Unió Europea (H2020), coordinat pel Dr. Manuel Valiente, catedràtic del Departament de Química i director del Grup de Tècniques de Separació de la UAB.

PRIMA té com a objectiu concebre nous enfocaments de recerca i d’innovació per millorar la disponibilitat d'aigua i la producció agrícola sostenible a la regió mediterrània, fortament afectada pel canvi climàtic, la urbanització i el creixement demogràfic.

En aquest marc, el projecte PHEMAC pretén fomentar la connexió entre l'acadèmia i la indústria per fer realitat projectes desenvolupats dins del programa PRIMA que, sovint, especialment als països col·laboradors amb els països membres de la Unió Europea (EU-MPC), romanen només a nivell científic per falta d'interacció entre els dos àmbits.

Una plataforma interactiva de bones pràctiques

Entre les accions que duran a terme els membres del projecte destaquen:

- Elaborar una plataforma interactiva que aplegui les millors pràctiques i projectes relacionats amb el sistema agrícola, l'aigua i els aliments.

- Capitalitzar els resultats d'iniciatives anteriors i en curs i identificar els més adaptats a la comercialització.

- Desenvolupar el marc de cooperació a la regió MPC i fer front als futurs desafiaments a través d'un enfocament d'innovació oberta i una major cooperació entre el sector públic i el privat.

- Avaluar possibles factors externs responsables de l'escassa participació crònica del sector privat mediterrani a l’R+I.

- Donar visibilitat a les activitats naturals per intercanviar experiències i habilitats similars a la regió.

- Ajudar les parts interessades a prendre consciència del que ja s'ha desenvolupat i implementat, per evitar la duplicació i usar el coneixement consolidat existent.

- Fomentar les associacions públic-privades reeixides i sostenibles, per contrarestar el fenomen de l'ús ineficient dels recursos i reduir la bretxa entre els països involucrats.

La sessió d'obertura del projecte comptarà amb la participació d'Octavi Quintana, Omar Amawi i Ali Rhouma, director, sotsdirector i responsable de Política, respectivament, de PRIMA. Servirà per presentar l'estructura i els objectius a desenvolupar en els tres pròxims anys. Per al seu desenvolupament i execució, PHEMAC compta amb un pressupost d'1.100.000 euros.

Dotze institucions de vuit països

Al projecte PHEMAC participen, a més de la UAB, les següents institucions: l'Acadèmia de la Recerca Científica i la Tecnologia (ASRT) i el Centre Egipci per a la Innovació i el Desenvolupament Tecnològics (ECITD), d'Egipte; Innolabs, (INNOLABS) i Net 7 srl (NET7), d'Itàlia; la Fundació Berytech i la Universitat Americana de Beirut (AUB), de Líban; la Cambra de Comerç i la Indústria del Centre (CCIC) i el Centre de Recerca i Tecnologia de l'Energia (CRTEN) del Ecopark Borj-Cedria (TBC), de Tunísia; la Societat Científica Real (ipark) (RSS) de Jordània; la Universitat Sidi Mohamed Ben Abdellah (USMBA), del Marroc i l'Acceleradora d’Arts i Oficis (AMA), de França.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies