Concedida una Marie-Curie ITN
01.11.2017 El departament  -
El grup Computational BioNanoCat forma part d’un consorci de grups de recerca europeus que ha aconseguit un projecte del tipus Marie Skłodowska-Curie Innovative Training Networks. Aquests projectes són finançats per la UE dins del programa Horizons 2020, i el seu objectiu és establir una xarxa de formació entre els diferents grups de recerca implicats, on es proposa una línia de recerca a desenvolupar de forma interdisciplinària.

El projecte aprovat en que el grup Computational BioNanoCat en forma part es titula AstroChemical Origins (ACO). El projecte es dedicarà a estudiar l’origen i abundància de les molècules que hi ha en diferents zones i entorns de l’espai i que formen part de la seqüència d’evolució química que hi ha durant la formació d’una estrella i el seu sistema planetari, i que eventualment podria estar relacionat amb l’origen de la vida a la Terra. El projecte és altament interdisciplinari ja que participen astrònoms, físics moleculars, espectroscopistes, i químics experimentals i teòrics experts en l’estudi de reaccions en fase gas i en superfícies.  La coordinadora del projecte és la Prof. Cecilia Ceccarelli (Univ. Grenoble – Alps) i la UAB serà una entitat beneficiària, la responsabilitat de la qual serà a càrrec del Dr. Albert Rimola i la Prof. Mariona Sodupe  del Departament de Química. Hi ha un total d’11 universitats implicades i 3 empreses . El projecte es desenvoluparà durant 4 anys i té un pressupost total de poc més de 4 milions d’euros, dels quals uns 250 mil aniran a la UAB. Aquest diners serviran per a la contractació d’1 estudiant de doctorat que realitzarà la tesi doctoral en el grup Computational BioNanoCat, per a l’adquisició de recursos per desenvolupar la tesi doctoral, i per a la mobilitat de l’estudiant i dels seus directors de tesi. La tesi doctoral s’emmarcarà en l’estudi teòric de la formació de molècules còsmiques i el paper que poden tenir les superfícies dels grans de pols presents en l’espai.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies