Antoni Rossell rep el Premi Enderrock 2018 al millor CD de música clàssica
ROSSELL PREMI 18.01.2018 El departament  -

Antoni Rossell, juntament amb el seu grup C. Courtly Music Consort, ha estat guardonat amb el Premi Enderrock 2018 pel doble CD Galicia y las Cantigas de Santa María (Columna Música). La crítica l'ha valorat com el millor disc en el camp de la música clàssica publicat l'any 2017.

Antoni Rossell, professor del Departament de Filologia Francesa i Romànica de la UAB, ha estat guardonat amb el Premi Enderrock 2018. El doble CD Galicia y las Cantigas de Santa María (Columna Música) ha estat valorat per la crítica com el millor disc publicat durant 2017 en el camp de la música clàssica. Antoni Rossell, juntament am el seu grup C. Courtly Music Consort, actuen acompanyats de músics tradicionals per fer una lectura viva de l’obra d’Alfons X el Savi.

Les peces que formen aquest doble CD pretenen reproduir l’edat mitjana a través dels seus sorolls, com l’ambient de les ermites o el so de les tempestes. Es transmet també la idea dels naufragis, que eren molt freqüents en aquella època, amb un cor d’homes que canten al mar y un de dones que canten a la terra. Les peces musicals inclouen fragments de textos llegits per poetes i professors vinculats a la literatura galaicoportuguesa.

Antoni Rossell és professor de filologia romànica de la UAB i director de l’Arxiu Occità de l’Institut d’Estudis Medievals de la UAB. És intèrpret de música medieval i director del grup musical C. Courtly Music Consort, per al qual ha realitzat diverses composicions. Ha publicat nombrosos llibres i articles dedicats a la poesia i a la música de l’edat mitjana. A més, dirigeix la col·lecció d’E-Books “Escrits i memòria” de la Biblioteca de Catalunya.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a