TransMedia Catalonia, a la residència Faberllull
Logos TRANSMEDIA CATALONIA - TRACTION - MEDIAVERSE 09.04.2021  -

La setmana del 19 al 23 d’abril, membres del grup de recerca TransMedia Catalonia participaran en les estades temàtiques Ciència, tecnología i humanitats o humanitats digitals i ciència? organitzades per la Faberllull a Olot. Al llarg de l’estada es duran a terme tres activitats. Dues de les activitats seran de cocreació audiovisual i faran servir tecnologies de storytelling immersiu. S’hi han involucrat diverses entitats socials locals: col·lectius de joves migrants de la Fundació CEPAIM i de la Xarxa Autònoma d'Acollida de la Garrotxa, i persones usuàries del Servei de Rehabilitació Comunitària de la Garrotxa. La tercera és una activitat de recerca per estudiar possibles nous formats de subtítols en entorns immersius. Les tres activitats s’emmarquen en els projectes europeus MediaVerse i Traction.

La Faberllull és una residència gestionada per l’Institut Ramon Llull amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Olot, on es troben diferents professionals de l’àmbit de les arts, les ciències o les humanitats. La participació en la Faberllull serà una gran oportunitat per establir nous vincles amb altres investigadors i enriquir el procés de recerca amb les diverses entitats locals que treballen per la inclusió social.

El projecte MediaVerse té com a objectiu entendre noves maneres de produir, distribuir i consumir  continguts multimèdia, com ara els vídeos 360°. En la mateixa línia, el projecte Traction està centrat en la cocreació d’òpera per a la transformació social, mitjançant l’art audiovisual i les tecnologies emergents. El seu objectiu és involucrar diverses comunitats en el procés creatiu de l’òpera i empoderar les persones en risc d’exclusió social. Aquests dos projectes han rebut subvencions del programa de recerca i innovació de la Unió Europea Horizon 2020.

Anar a Notícies

CONTACTA AMB NOSALTRES