Segueixen les campanyes d'excavació al fòrum de Llívia
Imatge de les excavacions del forum de Llívia 28.07.2020  -

El Prof. Cèsar Carreras codirigeix amb Jordi Guardia aquesta intervenció que comptarà singularment amb estudiants de la UAB.

Com cada any des del 2014, aquest estiu es durà a terme una excavació al fòrum de Llívia (Cerdanya), també anomenat jaciment de les Colomines A. Les dates de la intervenció seran des del 24 d’agost fins al 4 de setembre, si les actuals condicions ho permeten. L'excavació està dirigida per Jordi Guàrdia i Cèsar Carreras, i en principi aquest estiu es comptarà amb la col·laboració de deu estudiants de la UAB i l’empresa d’Arqueòlegs.cat.

Enguany es continuarà excavant a l'interior i al voltant del fòrum

Durant aquests anys, les excavacions s’han anat adaptant a les condicions que marca l’existència d’un vial que travessa el monument. Aquest any, s’ha aconseguit traslladar el vial des del centre a un extrem, arran de l’absis de l’Església de Nostra Sra. Dels Àngels i es podrà excavar la zona central del fòrum. En aquesta zona, el Prof. Cèsar Carreras diu que ja es va poder descobrir "una part del temple en el 2016-7 i aquest any es podrà completar amb els àmbits contigus".

"També es continuarà excavant a l’exterior del fòrum, concretament a la zona oriental, a on sembla podia existir un espai de pas", diu el Prof. Carreras. L’any passat es va començar a obrir i es va documentar una canal central i una pastera de fang. Aquest any, es pretén datar aquest possible nivell d’ús, veure la seva amplada i determinar si hi ha edificis al voltant del fòrum.

Més informació de les successives intervencions i del jaciment.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a