El projecte NFFA posa a l'abast serveis cientificotècnics d'arreu d'Europa
Patró en la nanoescala / patrón en la nanoescala 02.07.2021  -

La UAB, per mitjà del Servei de Microscòpia, forma part del projecte europeu NFFA, que posa a l’abast del personal investigador tot un conjunt de serveis cientificotècnics d’arreu d’Europa. El termini per enviar sol·licituds està obert fins al proper dia 1 de setembre.

El Servei de Microscòpia de la UAB forma part del projecte europeu NFFA, que posa a l’abast del personal investigador tot un conjunt de serveis cientificotècnics d’arreu d’Europa. D’aquesta manera, es facilita l’ús d’instal·lacions on efectuar caracteritzacions que no es poden fer a la Universitat.

NFFA-Europe és una infraestructura de recerca distribuïda que integra els recursos disponibles a les instal·lacions europees amb “nanofundicions” (creixement, síntesi i nano/microfabricació), caracterització avançada i anàlisi fina, juntament amb eines de teoria i simulació, tot creant una oferta única per a l’investigació d’avantguarda en nanociència i nanotecnologia.

El projecte H2020 NFFA Europe Pilot ofereix als usuaris la possibilitat de realitzar investigacions punteres en la frontera de la nanociència i la nanotecnologia amb la més àmplia gamma d’eines i més de 180 tècniques disponibles actualment. Els investigadors poden controlar i dissenyar les propietats dels materials des de la nano fins a la microescala, i fins i tot a la macroescala. Gràcies a NFFA Europe Pilot, amb el suport del programa marc H2020 de la Comissió Europea, aquest catàleg complet d’instal·lacions i serveis s’ofereix gratuïtament als usuaris. El projecte consolidarà i ampliarà el funcionament de la plataforma IDRIN (Interoperable Distributed Research Infrastructure for Nanoscience), una plataforma única per dur a terme projectes complexos, que ofereix tot un conjunt de serveis científics als seus usuaris.

Mitjançant la infraestructura de recerca NFFA-Europe, es poden fer projectes integrals d’investigació mitjançant la presentació d’una proposta única.

NFFA-Europe abraça 6 instal·lacions: litografia i creació de patrons; creixement i síntesi; caracterització estructural i morfològica; caracterització electrònica, química i magnètica; de nano a micro/macro; i teoria i simulació.

Cada tres mesos hi haurà una recollida i avaluació de propostes. Per a la primera, les sol·licituds es poden enviar fins al dia 1 de setembre al web www.nffa.eu.

Més informació:

Anar a Notícies