Estudiants de Física+Química, guanyen les Preliminars de Plancks 2021
Estudiants clasificats a la Preliminar Plancks / estudiantes clasificados en la preliminar Plancks 26.04.2021  -

Quatre estudiants del doble grau de Física i Química de la UAB s’han proclamat guanyadors absoluts a les Preliminars de PLANCKS, una competició internacional de física teòrica per a estudiants de grau i màster. Serà un dels dos únics equips de l’Estat que competirà a nivell internacional a la final el proper mes de maig.

Els estudiants del doble grau de Física i Química de la UAB Jaume Cunill Subiranas, Marc Serra Peralta, Pere Munar Vallespir i Toni Yglesias Manero, sota el nom d’equip Fisquims, s’han proclamat com a guanyadors absoluts d’entre quaranta-cinc equips de dotze universitats espanyoles a les Preliminars de PLANCKS, que aquest any ha batut record de participants. D’aquesta manera, serà un dels dos equips de tot l’Estat que ha guanyat una plaça per participar a la final internacional que tindrà lloc online del 6 al 9 de maig.

Les PLANCKS (Physics League Across Numerous Countries for Kick-ass Students) és una competició internacional de física teòrica de la IAPS (Associació Internacional d’estudiants de Física). Les Preliminars de PLANCKS són organitzades, any rere any, pel Grupo de Estudiantes de la Real Sociedad Española de Física (RSEF), amb l'esforç voluntari d'estudiants d'arreu de l'Estat, entre ells també algun procedent de la nostra universitat. La fase internacional enguany està organitzada per la Universitat de Porto. La primera edició de PLANCKS va tenir lloc el mes de maig de 2014 a Utrecht i, des d’aleshores, s’ha celebrat anualment.

Més informació:

Pàgina web de les Preliminars de PLANCKS