Inauguració del Sincrotró ALBA
Sincrotró 22.03.2010 Investigar  -  El passat 22 de març es va inaugurar el Sincrotró ALBA, la major i més complexa infrastructura de ciència construïda mai a Espanya. L'ALBA, és un dels principals centres agregats del UAB Campus d'Excel·lència Internacional.

L'ALBA, un dels principals centres agregats del UAB Campus d'Excel·lència Internacional, funcionarà com un microscopi gegantí que permetrà descobrir els secrets de les estructures de la matèria a nivell atòmic i molecular. Les propietats de la llum que genera li permet penetrar a la matèria de manera extremadament selectiva, cosa que facilita l'anàlisi de molècules i materials. Cadascun dels seus feixos de llum - set, en la seva primera fase- s'orienta a una utilitat concreta. Així, algunes de les aplicacions que aquest equipament farà possible són l'estudi de les estructures biològiques de les proteïnes; l'anàlisi de virus i bacteris; la creació de nous fàrmacs; el desenvolupament de tècniques de diagnòstic i de teràpies mèdiques; el disseny de nous materials per a la indústria i l'anàlisi de l'autenticitat de restes històriques i d'obres d'art.

El nou sincrotró serà un punt d'atracció de talent, ja que generarà al seu voltant una important concentració d'instituts d'investigació públics i privats, i contribuirà a atraure i retenir a Catalunya un gran nombre de proveïdors d'alt nivell tecnològic i d'excel·lents investigadors i professionals. A més, tindrà un efecte catalitzador sobre la competitivitat de la comunitat científica i empresarial de la seva àrea d'influència, atès que permetrà generar coneixements, aplicacions i serveis innovadors a nivell mundial.

La construcció de l'ALBA ha comptat amb una inversió de 201 milions d'euros des de 2003, repartits al 50% entre la Generalitat i el Govern espanyol, units en el consorci CELLS (Consorci per a la Construcció, Equipament i Explotació del Laboratori de Llum Sincrotró). El president del consorci és el doctor Ramon Pascual, impulsor del projecte i catedràtic de Física de la Universitat Autònoma de Barcelona.

L'engegada de les instal·lacions es farà gradualment al llarg d'aquest any i, a partir del 2011, ja estaran preparades per rebre a uns mil investigadors anualment en la primera fase, amb les set línies de llum.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a