Congreso Internacional de Iconografía Precolombina
congres_precolombi 09.05.2019  -  Congrés Internacional sobre Iconografia Precolombina. Museu de Cultures del Món. 15, 16 i 17 maig 2019. Es celebra per primera vegada un congrés sobre aquesta disciplina, entre els americanistes.

Les imatges precolombines que trobem en els objectes artístics,  edificis i d'altres materials de procedència molt diversa al llarg de molts segles, ens mostren una manera d'entendre la vida que sovint contrasta amb les actuals formes d'expressió. El gran sentit religiós que desprenen tots ells, fa que el nivell de comunicació d'aquestes imatges sigui diferent del que estem acostumats a viure avui en dia. La espiritualitat que es manifesta en la majoria d'ells, té la seva pròpia lògica i la seva particular concepció estètica  que ens mostra tota una cosmovisió que en ocasions deixa de costat el concepte de bellesa occidental al que estem acostumats.

Per tant, l'objectiu d'aquest Congrés es el d'obrir un espai de reflexió  propositiva i multidisciplinària perquè, a partir d'objectes plàstics o d'altres manifestacions concretes, així com de documents escrits, es pugui replantejar la importància de la imatge i de la interpretació iconogràfica com a font de coneixement de les cultures precolombines.

Creiem que ha arribat l'hora de donar entrada a nous enfocaments pluridisciplinaris o si es vol més "humanístics" que ens donin una visió el mes completa possible del passat precolombí tan ric en imatges i símbols. I segons les ponències presentades i l'interès que mostrin els
participants, plantegem la possibilitat de començar a treballar conjuntament en l' elaboració d'un Diccionari de Imatges Precolombines.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies