Conferčncia d'Iker Spozio en la Setmana de la Recerca
seminari_iker 25.04.2019  -  .
El dimarts dia 14 de maig, de 13:00 a 14:30 h, a l'aula 606, l'artista Iker Spozio farà una conferència titulada "Reinterpretando el Románico". Aquesta és l'activitat que ha preparat el Departament d'Art i Musicologia vinculada a la Setmana de la Recerca.

Iker Spozio és pintor, llicenciat en Història de l’Art i pertany a una família de llarga tradició en l’àmbit artístic, especialment pel que fa a la pintura mural i al fresc. L’objecte de la seva conferencia refereix el projecte presentat i desenvolupat al Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) en referència a l’estudi detallat de les col·leccions de pintura romànica (pintures murals i sobre taula) i de les obres presents en el territori català, així com, en concret, la seva reinterpretació i trasllat a una nova forma i estil pictòrics propis de l’artista, utilitzant, en la mesura del possible, les mateixes tècniques i els mateixos materials emprats pels pintors medievals.

Sobre una base de caseïna càlcica, l’autor empra una tècnica mixta de tremp magre i tremp amb oleoresines. El rovell de l’ou és utilitzat sempre com element aglutinant, tal i com s’esdevé en la pintura medieval, d’icones i de tradició bizantina. Dita tècnica mixta reuneix els dos tipus de pintura més representatius a Catalunya: el “fresc” i el tremp sobre taula.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies