Reconeixement al treball de Natàlia Blázquez als Premi Sant Jordi 2021 de l'Institut d'Estudis Catalans
Premi Sant Jordi Natalia Blázquez 27.04.2021  -

L'Institut d'Estudis Catalans (IEC) ha atorgat el premi Rafael Campalans de Ciències de l'Enginyeria a Natàlia Blázquez Pallí, pel treball realitzat durant la seva tesi doctoral titulada "Avaluació de la viabilitat de les estratègies de bioremediació en aqüífers contaminats amb dissolvents clorats".

Aquest reconeixement s'ofereix a la millor tesi doctoral o al millor treball de recerca en l'àmbit de les ciències de l'enginyeria. La Tesi Doctoral va ser dirigida pel Dr. Ernest Marco i la Dra. Teresa Vicent, del Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental de la UAB, i per la Dra. Mònica Rosell, del Departament de Mineralogia, Petrologia i Geologia Aplicada de la Facultat de Ciències de la Terra de la Universitat de Barcelona. El doctorat es va dur a terme en el marc del Pla de Doctorats Industrials de la Generalitat de Catalunya amb l'empresa LITOCLEAN.

La tesi se centra en la bioremediació, una tecnologia sostenible que ha emergit en les últimes dècades com a alternativa rendible per a la descontaminació d’aqüífers amb dissolvents clorats, en comparació amb les tècniques fisicoquímiques convencionals. Aquest tractament biològic de la contaminació utilitza el metabolisme dels bacteris per degradar els contaminants i detoxificar les aigües subterrànies. El treball aprofundeix el coneixement sobre els processos de biodegradació anaeròbia de dissolvents clorats in-situ, per tal de millorar futures estratègies de bioremediació aplicades a emplaçaments contaminats. Per fer-ho, s’investiguen tres llocs diferents, contaminats per famílies de dissolvents clorats diferents i que representen escenaris de complexitat creixent, a través d’una metodologia multidisciplinària que aporta informació sobre la viabilitat dels tractaments de bioremediació en aqüífers contaminats. A partir dels resultats al laboratori, en un dels emplaçaments contaminats es dissenya i es desenvolupa un assaig pilot a camp i, després d'uns excel·lents resultats, LITOCLEAN ha implementat un tractament de bioremediació a escala emplaçament que ha sigut tot un èxit. Així doncs, els resultats i conclusions d’aquesta tesi donen suport i validen l'ús d'una metodologia interdisciplinària i integradora com la utilitzada per avaluar la viabilitat i monitoritzar l'aplicació d'estratègies de bioremediació in-situ.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a