Premi Generació d'Idees 2020
Integrants del projecte WABIRE 22.12.2020  -

Un grup de quatre doctorands i doctors del grup d’enginyeria de bioprocessos i biocatàlisi aplicada del DEQBA guanyen l’11a edició del Programa Generació d’Idees (2020)

El projecte WABIRE, està format per quatre membres del grup d’enginyeria de bioprocessos i biocatàlisi aplicada del DEQBA: Miquel García Bofill, Javier Garrigós Martínez, Josu López Fernández i Jordi Solé Ferré, PhD. Aquest projecte pretén donar solució a un repte de l’Ajuntament de Sant Cugat per a la valorització dels residus de biomassa existents al parc de Collserola, tot i que és aplicable a altres territoris. La solució que proposa WABIRE és l’obtenció de sucres de la biomassa forestal per, mitjançant un procés de fermentació, produir un compost de mig-alt valor afegit, l’àcid glicòlic. D’aquesta manera es pretén fer econòmicament viable la gestió forestal, mitjançant l’extracció de la biomassa residual dels boscos per evitar el risc d’incendi, acció que en determinades zones no es duu a terme perquè actualment no existeix un procés rentable per a la seva gestió. L’àcid glicòlic és un producte àmpliament utilitzat en cosmètica per a diferents tractaments de la pell. Tot i així, la major part d’àcid glicòlic comercial és d’origen químic, on compostos tòxics i cancerígens com el formaldehid, són necessaris per a la seva producció i normalment queden traces en el producte final. Per a la producció d’àcid glicòlic biològic aquests compostos no són necessaris i per tant no en queden traces en el producte cosmètic. Així doncs, tenint en compte que cada cop més es valora l’origen natural en els productes, l’àcid glicòlic biològic presenta un valor afegit reclamat per la indústria cosmètica.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a