Una jornada a la Facultat de Dret commemorarà el centenari de la jornada laboral de vuit hores
8 hores 27.03.2019  -
Aquesta jornada de formació i d’innovació està emmarcada en la Distinció Jaume Vicens Vives a la Qualitat Docent Universitària 2016. Aquesta distinció, que va néixer el 1996, té com a finalitat premiar l’excel·lència en la docència universitària i comporta un premi de 20.000 euros destinats a projectes d’innovació o de millora docent.

El pròxim dimecres 3 d’abril l'Aula Magna de la Facultat de Dret serà l’escenari d’una jornada matinal que servirà per a commemorar el centenari de la limitació de la jornada laboral a vuit hores. L’acte és organitzat conjuntament pels graus de Relacions Laborals i de Dret.

La jornada ocuparà la franja entre les 10h i les 13h i constarà de dues conferències prèvies a la cloenda final. A la primera, hi participaran Gemma Rubí, del Departament d’Història Moderna i Contemporània de la UAB i Teresa Abelló, Doctora en Geografia i Història per la UB i actual professora titular de la mateixa universitat. La moderadora, en aquest cas, serà la Dra. Maria Jesús Espuny. A la segona conferència, els ponents seran Eduardo Rojo, catedràtic de Dret Públic de la UAB i Teresa Torns, Doctora en Sociologia per la UAB. La moderadora serà la Dra. Olga Paz.

El 1919, a Barcelona, després de la famosa vaga de La Canadenca, el govern espanyol va acceptar algunes demandes dels treballadors, entre les quals s’hi trobaven la jornada de vuit hores i la legalització dels sindicats. El 3 d’abril del mateix any es va firmar el Decreto de la jornada de ocho horas, que convertia Espanya en el segon país europeu, després de la Unió Soviètica, que aprovava un màxim de 8 hores de treball al dia i 48 a la setmana.

Poster activitat

Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de