Es presenta el primer curs d'emprenedoria i empresa per als doctors de la UAB
Pere-Joan Cardona 02.03.2012 Formació  -  El moment actual necessita l'apropament entre universitat i empresa, i són els nous doctors els que han de liderar i protagonitzar els vincles que ho facin possible. Davant d'aquest repte, la Universitat Autònoma de Barcelona posa en marxa un pioner curs d'emprenedoria i empresa per a estudiants de doctorat i doctors recents: U2B: From University to Business

La sessió d'inauguració del curs tindrà lloc el proper divendres dia 9 de març de 2012, a les 16 hores, a la sala d'Actes del Rectorat de la UAB. L'investigador i emprenedor Pere-Joan Cardona, cap de la Unitat de Tuberculosi Experimental, Fundació Institut d?Investigació en Ciències de la Salut Germans Trias i Pujol, i professor de la UAB, pronunciarà la conferència "El cas de la RUTI: la primera vacuna terapèutica contra la Tuberculosi". A continuació, el coordinador i docent del curs Gabriel Masfurroll  impartirà la lliçó "Què s'espera d'un emprenedor?".

La col·laboració entre universitat i empresa és un dels pilars d'una economia basada en el coneixement i la innovació. La implantació del nou doctorat planteja, a més, un context en el qual els titulats doctors han de potenciar les seves habilitats, apropar-se al món empresarial i ampliar, així, la quantitat i qualitat de les seves potencials sortides professionals.

Estudis recents revelen que, a Espanya, menys del 16% dels doctors treballa al sector empresarial, mentre que als països considerats més avançats, en els quals les empreses fa anys que aposten per la innovació i la interacció amb l'acadèmia, el percentatge es situa al voltant del 40%. No hi ha cap dubte que la contractació de doctors a les empreses és fonamental per al desenvolupament de nous productes i estratègies de mercat, i que els doctors han de disposar de més i millors eines per fer el salt a l'empresa.

El curs U2B: From University to Business proporcionarà als doctors de la UAB una base integral de coneixements i elements crítics sobre emprenedoria i gestió empresarial, aspectes pràctics sobre com esdevenir un emprenedor, exemples concrets d'empreses que han sorgit d'iniciatives innovadores, i fomentarà i potenciarà l'esperit emprenedor i d'iniciativa. L'objectiu final del curs és l'ampliació de les possibilitats de que disposen els doctors per al seu desenvolupament professional al món empresarial.

El curs tindrà una durada de set setmanes i està adreçat a doctors titulats que hagin finalitzat els seus estudis en els dos últims cursos i d'altres que estan en el seu últim any de tesi. En total seran unes 60 hores de formació, que s'impartiran en cap de setmana i, fonamentalment, seguiran el model de les escoles de negoci, amb sessions impartides amb una mentalitat molt pràctica, on els professors s'adreçaran a un nombre relativament petit d'estudiants que en algunes sessions es dividiran en grups més petits.

Aquest projecte, emmarcat dins el Campus d'Excel·lència Internacional UABCEI, Aposta pel Coneixement i la Innovació, comptarà amb la col·laboració i patrocini de diverses empreses de primer ordre, tant empreses del Parc de Recerca UAB i del seu entorn immediat, com d'altres empreses amb les quals la UAB manté una tradició de contacte i de projectes conjunts. S'espera que alguns dels projectes de recerca empresarial dels estudiants del curs es concretin en estades d'un any de pràctiques en algunes de les empreses patrocinadores.

Ja pots consultar detalls del curs i sol.licitar informació a través del web del curs U2B: From University to Business, i també al lloc web de Formació i Orientació de Doctors.
Anar a Notícies
Si tens algun dubte sobre una nota de premsa o desitges més informació
g.premsa@uab.es

2019 Universitat Autònoma de Barcelona