Tim Kehoe: "Les retallades són horribles, però necessàries"
19.10.2012 Centres docents  -  El prestigiós economista nord-americà va oferir el passat dimarts 18 d'octubre la conferència "Lliçons de teoria econòmica per a la crisi" davant les dues-centes persones que van assistir a la inauguració del curs de la Facultat d'Economia i Empresa. L'acte va ser presentat pel rector, Ferran Sancho, i el degà de la Facultat, Jordi Massó.

Tim Kehoe, professor de la Universitat de Minessota i assessor de diferents estats i organismes internacionals, com per exemple el Banc Mundial, va despertar l'interès del nombrós públic que va assistir a la sala d'actes de la Facultat d'Economia i Empresa. L'expert en macroeconomia global, amb forts lligams amb la UAB, va sorprendre a tothom fent la totalitat de la conferència en català i en un registre molt amè.

La seva previsió per l'economia estatal, però, no va ser gaire encoratjadora. Kehoe va apuntar que la productivitat de l'economia estatal no havia pujat des del 1995 i que la total falta de confiança en el Govern espanyol agreujava la crisi econòmica actual. A més, l'economista va apuntar altres factors causants de la crisi, com la rigidesa del mercat laboral, el cost d'una mà d'obra havia pujat molt en comparació amb l'alemanya i la fragilitat dels bancs espanyols, que segons l'economista: "Es pensaven que els preus de l'habitatge sempre pujarien".

Les solucions, per Kehoe, haurien de ser dràstiques. En una situació normal, les administracions podrien invertir per generar productivitat, però com que el mercat no vol comprar més deute, ho fa inviable. Així, el nord-americà va advertir que les retallades "són dolentes però inevitables". També va considerar necessària la transparència i "netejar els bancs". La solució per Kehoe no es esperar l'ajuda alemanya, sinó actuar immediatament. Defensor d'una devaluació, però sense sortir de l'euro, va defensar baixar dràsticament la cotització social dels treballadors i compensar-ho pujant l'IVA. "Així es baixaria la mà d'obra i augmentarien les exportacions", va sentenciar l'expert en economia.

Facultat d'Economia i Empresa
Inauguració del curs 2012-2013 de la Facultat d'Economia i Empresa
Anar a Notícies
Si tens algun dubte sobre una nota de premsa o desitges més informació