Neix l'Aliança per la Recerca i la Innovació en la Salut
21.09.2011 Investigar  -  La UAB s'ha sumat a la nova Aliança per la Recerca i la Innovació en la Salut (ALINNSA), que agrupa les principals institucions, empreses i centres de recerca del sector biomèdic espanyol amb l'objectiu de definir una estratègia en matèria de recerca i innovació biomèdiques. L'Aliança va ser fundada el 21 de setembre passat al Ministeri de Ciència i Innovació, a Madrid, en un acte al qual va participar la rectora de la UAB, Ana Ripoll.

El sector biomèdic suposa un important actiu per al conjunt de l'economia espanyola. Segons l'OCDE, Espanya és, després d'Estats Units, el país que destina un porcentatge més alt del seu PIB en inversió pública per a R+D+i biomèdica. ALINNSA enfortirà aquest sector i reforçarà la seva visibilitat internacional.

Les activitats d'ALINNSA estaran coordinades per l'Instituto de Salud Carlos III, organisme públic de recerca dependent del Ministeri de Ciència i Innovació. De l'àmbit universitari, a més de la UAB, ha signat la carta d'adhesió el president de la Conferència de Rectors d'Universitats Espanyoles (CRUE), Federico Gutiérrez Solana.

També s'han sumat a ALINNSA el Centro para el Desarrollo Tecnológico Industrial, l'Instituto Nacional de Investigación y Tecnología Agraria y Alimentaria, el Govern Basc, diverses empreses del sector i les associacions patronals Asebio, Farmaindustria, Fenin i Fiab. L'Aliança estarà oberta a la incorporació d'altres agents públics i privats del sector.

Convertir a PDF
Anar a Notícies
Si tens algun dubte sobre una nota de premsa o desitges més informació
g.premsa@uab.es