III Congrés sobre Tecnologies de la Informació en l'Educació
27.01.2012 Innovació docent  -  Entre l'1 i el 3 de febrer tindrà lloc a les facultats de Geografia i Història i de Filosofia de la Universitat de Barcelona (c. Montalegre, 6. Barcelona) el 'III Congrés Europeu de Tecnologies de la Informació en l'Educació i en la Societat: una visió crítica', organitzat conjuntament per les universitats de Barcelona, Autònoma de Barcelona, Girona, Lleida, Vic, Oberta de Catalunya i Rovira i Virgili.

La trobada reunirà experts internacionals que analitzaran els nous contextos culturals i educatius derivats del desenvolupament de les tecnologies digitals en un món globalitzat; reflexionaran sobre la incorporació de les TIC en els processos d'ensenyament i aprenentatge, així com els canvis metodològics associats al seu ús i el seu impacte en les pràctiques educatives; debatran quin ha de ser el paper de les polítiques educatives en la promoció de la innovació i la millora de l'educació, i repassaran la formació digital dels diferents actors implicats en el sistema educatiu.

Les jornades començaran dimecres, a les 9 h, amb la ponència 'L'afluència de la tecnologia, la precarietat de l'educació: 20 anys en perspectiva', a càrrec de Juana M. Sancho, catedràtica de Tecnologia Educativa de la UB i coordinadora del grup de recerca consolidat Esbrina, Subjectivitats i Entorns Educatius Contemporanis. A continuació, Neil Selwyn, sociòleg de l'Institute of Education de la University of London (Regne Unit), reflexionarà sobre els límits del "canvi social" en l'educació tecnològica contemporània.

L'acte d'inauguració institucional, obert a tota la comunitat educativa, tindrà lloc a les 19 h amb la xerrada 'Repensant les competències: una perspectiva europea' de Xavier Prats, director general adjunt d'Educació i Cultura de la Comissió Europea.

Altres ponents que passaran fins divendres pel congrés seran Betty Collis, professora emèrita de la University of Twente (Països Baixos) fins al 2005 i actualment consultora per a universitats i sector privat; Punya Mishra, professor de Tecnologia Educativa de la Michigan State University (EE.UU); José Antonio Millán, autor de reconeguts llibres sobre educació i noves tecnologies, i David Istance, investigador del Centre for Educational Research and Innovation (CERI) de l'OCDE.

A banda de les conferències, la programació inclourà trobades amb els ponents, la taula rodona 'Looking to the future' i les sessions de discussió 'El sistema educatiu necessita un reset?', 'En educació amb TIC, estem posant el rellotge digital marxa enrera?' i 'Quina educació, per a quina societat?'.
III Congrés Europeu sobre Tecnologies de la Informació en l'Educació
Anar a Notícies
Si tens algun dubte sobre una nota de premsa o desitges més informació
g.premsa@uab.es