Comunicat de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques
Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) 01.02.2012 Institucional  -  L'Associació Catalana d'Universitats Públiques, pel que fa a les notícies aparegudes en mitjans de comunicació, relacionades amb la creació, mitjançant la Llei d'Acompanyament del Pressupost, de la figura d'un comissionat de comptes que pugui intervenir en la gestió del pressupost de les universitats, vol fer palès que:

1) L'ordenament legal vigent, si més no definit per la Constitució, l'Estatut, la Llei Orgànica d'Universitats, la Llei d'universitats de Catalunya i l'estatut de cada universitat, defineix tots els instruments necessaris per assegurar el servei públic d'educació superior i recerca encomanats a les universitats.

2) La correcta utilització d'aquests instruments, per part d'universitats i govern, no hauria de fer necessària la definició de mesures excepcionals.

3) En aquest marc, una figura de comissionat de comptes o semblant només té sentit i utilitat si s'habilita a petició de la universitat, en funció de les seves necessitats.

Al mateix temps i atesa la particular atenció mediàtica que ha rebut en relació a aquesta qüestió, volem manifestar el suport a la rectora, a l'equip de govern i al Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona en l'exercici de les seves responsabilitats en una situació d'extrema pressió econòmica originada per la disminució del finançament que està afectant tot el sistema públic d'educació superior i recerca.

Finalment, l'ACUP vol recordar que en aquest període de gravíssima situació econòmica, les universitats públiques han mostrat un alt sentit de la responsabilitat i han aplicat mesures, a vegades dràstiques, per contenir i reduir la despesa. Amb el mateix sentit de la responsabilitat, treballarem amb el govern en la definició conjunta de qualsevol mesura que considerem necessària.

Anar a Notícies
Si tens algun dubte sobre una nota de premsa o desitges més informació
g.premsa@uab.es

2019 Universitat Autònoma de Barcelona