Jornada didàctica a UAB Idiomes Barcelona. Aplicacions pedagògiques del web 2.0
15.04.2010 Formació  -

El passat divendres 7 de maig va tenir lloc a UAB Idiomes Barcelona la jornada didàctica Aplicacions pedagògiques del web 2.0, que tanca el cicle d’actes organitzats aquest curs per commemorar el desè aniversari del centre de Barcelona.

Durant aquesta jornada didàctica es van presentar set conferències molt interessants donades per professionals experts en la utilització de la xarxa com a plataforma d'aplicacions, recursos i eines que obren grans possibilitats creatives per a l'ensenyament de llengües.

Els centres d’idiomes de la UAB són capdavanters en la utilització i la integració de les noves tecnologies en la didàctica de llengües. La jornada va tenir lloc a l’Aula Magna de la seu d’UAB Idiomes a Barcelona, a l’edifici UAB – Casa Convalescència.

El torn de conferències del matí va començar amb Nicky Hockly, directora pedagògica de l’empresa The Consultants-E, amb la ponència “Five ways to integrate technology into language teaching”, Jamie Keddie, formador de formadors del Norwich Institute of Language Education, amb la conferència “Do YouTube?”, els professors del centre Javier Sánchez Bolado i Kieran Donaghy van oferir la ponència “Un modelo de integración de TICS: UAB Idiomes 2.0”, i la quarta i última conferència del matí, “Cómo fomentar la autonomía en el aprendizaje”, va anar a càrrec de les professores del centre Beatriz González Sagardoy i Lola Torres Ríos.

El torn de conferències de la tarda va començar amb la ponència de Ian James, professor d’UAB Idiomes Bellaterra,  “Ideas for your Ning Thing: Language activities for social networks”, Joan-Tomàs Pujolà Font, director del màster de Formació de Professors d’Espanyol com a Llengua Estrangera de la UB va oferir la conferència “Dues competències d’un tret: el web 2.0 a l’aula d’idiomes”, i finalment la conferència de cloenda “L’ensenyament-aprenentatge 2.0: principis i paradoxes” amb Enric Serra Casals, responsable de Formació i Autoaprenentatge d’UAB Idiomes Bellaterra.

La jornada va permetre fer una exposició global del món WEB 2.0 aplicat a la docència de llengües estrangeres, amb una assistència al voltant dels vuitanta professionals de l’ensenyament i de les noves tecnologies, arribats de la majoria d’universitats catalanes, escoles oficials d’idiomes i altres centres d’ensenyament superior.

En els pròxims dies es presentaran els vídeos de totes aquestes interessants i útils conferències, una barreja de contemplacions teòriques amb idees d’aplicació pràctica en l’ensenyament de llengües.

Programa Jornada didàctica

Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de