Participació a la fira EXPOLANGUES
Fira Expolangues 2010 28.01.2010 General  -  El Servei de Llengües participa a la fira internacional EXPOLANGUES, que té lloc a París del 3 al 6 de febrer. Ho fa en el marc de la taula rodona organitzada per la Unió Llatina dedicada a la metodologia d'intercomprensió en l'aprenentatge de llengües. El responsable de formació i autoaprenentatge del Servei hi presenta el material de comunicació eficaç universitària Argumenta, que promou la qualitat en els usos lingüístics universitaris i fomenta actituds favorables al multilingüisme al campus.

EXPOLANGUES és una fira de llarga tradició adreçada tant als professionals de la llengua com al gran públic que té per objectiu "promouvoir l'apprentissage des langues, défendre le plurilinguisme et encourager les échanges internationaux". Aquest any arriba a la XXVIII edició, una edició singular, ja que el català hi és la llengua convidada d'honor. Es tracta d'un fet excepcional, perquè és la primera vegada que una llengua no estatal aconsegueix tenir aquest rang a EXPOLANGUES. L'eslògan que els organitzadors han triat per a l'esdeveniment és "El català, llengua de deu milions d'europeus i l'ocasió ha de servir per remarcar el pes de la llengua catalana i reclamar-ne un major reconeixement a les institucions internacionals i especialment europees.

L'Institut Ramon Llull ha estat l'encarregat de coordinar el programa d'activitats relacionades amb la llengua catalana, que abracen des de presentacions de materials, productes o centres lingüístics (Intercat, Parla.cat, Petit atles lingüístic del domini català, Veus, Termcat, Linguamón - Casa de les Llengües, APPEC, la Bressola, etc.), fins a conferències ("Sigues lingüísticament sostenible", "Català, llengua de ciència") o taules rodones, com les que es dedicaran a les "Llengües locals en societats multilingües", "Els estudis catalans a França" o la taula rodona citada a l'inici d'aquest apunt, en la qual participen, també, altres professionals de la UAB.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a