Conferència de Daniel Cassany: "Llegir la ideologia: de la llengua al pensament crític"
Cicle de conferències Amalgama 2009 26.06.2009 General  -

El divendres 3 de juliol, a les 13 h, Daniel Cassany  farà una conferència sobre "Llegir la ideologia: de la llengua al pensament crític”, a l'aula M5/003, de la Facultat de Medicina, dins el cicle Amalgama 09, organitzat pel Servei de Llengües de la UAB. L'acte també es podrà seguir en directe.

Amalgama 09 és un cicle de conferències sobre innovació i serveis lingüístics que organitza el Servei de Llengües de la UAB amb motiu de l'Any Europeu de la Innovació i la Creativitat. L'objectiu del cicle és facilitar recursos que promoguin el canvi en la gestió dels serveis lingüístics, tant en el disseny de serveis i relació amb els usuaris, com en els espais i eines de treball i col·laboració, per ser capdavanters en la societat del coneixement.

Us agrairem que feu la inscripció abans de l’1 de juliol mitjançant aquest  formulari.

Breu resum de la conferència

Diversos factors tecnològics i socioeconòmics han operat canvis radicals en les pràctiques lletrades. Avui accedim a escrits procedents de tot el món, de cultures, ètnies, ideologies, religions i sexes diferents. L’escrit ha perdut l’estatus de ‘veritat’ que havia tingut fins fa poc, perquè la llibertat d’expressió permet l’exageració, la manipulació i la falsedat. Com a conseqüència, llegir és més difícil que abans: a més de dominar l’eina idiomàtica i d’haver desenvolupat els processos cognitius, exigeix tenir coneixements socioculturals sobre l’ús de les pràctiques lletrades i haver desenvolupat habilitats comprensives i interpretatives més sofisticades per recuperar la ideologia, detectar significats contextuals, construir opinions personals. La conferència presentarà aquesta nova perspectiva sobre la lectura i oferirà algunes eines per incorporar-la a les classes d’L2.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a