Vídeos i ponències sessions informatives

En els següents apartats trobareu els vídeos i els documents de les ponències que s’han realitzat per tal de presentar territoris europeus amb oportunitats de pràctiques i feina.

També els vídeos i els documents de les ponències que s’han realitzat per tal de facilitar informació per fer estades de pràctiques a les institucions de la Unió Europea i recursos per treballar tant a les institucions i agències de la Unió Europea com per la resta d’Europa.

FER PRÀCTIQUES I TREBALLAR A L’ESTRANGER: OPORTUNITATS I RECURSOS

Treball Campus en col·laboració amb altres institucions, va organitzar durant el mes de novembre de 2015 tres sessions informatives que tenien com a objectiu donar a conèixer les oportunitats i els recursos per la mobilitat que ofereix la UAB, la regió d’Alemanya de Baden-Württemberg i les institucions i els organismes de la Unió Europea en matèria de pràctiques i ocupació de la mà de professionals i experts de cada àmbit, aportant informació i experiències. A continuació podeu trobar els vídeos de cada sessió i les presentacions fetes pels ponents.

Volem agrair especialment als ponents i als Speakers’Corner la seva col·laboració, i al nombrós públic assistent l’interès mostrat en aquestes sessions.

Moure't des de la UAB cap al món: T’interessa? Informa-te’n (18.11.2015)

Vídeo ponència Sra. Marta Vilalta
Vídeo ponència Sra. Dolors Sales

Ponències:
Marta Vilalta:  El Programa Erasmus+ a la UAB i altres programes d’intercanvi per estudis
Dolors Sales: Pràctiques i feina a l’estranger: programes, beques i portals de cerca
Ricard Parera: AIESEC-UAB, Programa de pràctiques professionals

Xarxes socials:
Centre de Documentació Europea: Post al blog, Facebook

Treballar a Alemanya: la regió de Baden-Württemberg (25.11.2015)

Vídeo ponència Sr. Joachim Schmider
Vídeo ponència Sra. Laura Zöller
Vídeo ponència Sra. Anne Katrin Meyer

Joachim Schmider: Der Arbeitsmarkt und die Welcome Center in Baden-Württemberg
Laura Zöller: ¿Cómo podemos encontrar trabajo y dónde? Procesos selectivos entre Catalunya i Baden-Württemberg
Anne Katrin Meyer: Bienvenid@s a Alemania: estudios- becas-prácticas

Pràctiques i feina a les institucions europees: reptes i oportunitats (26.11.2015)

Vídeo ponència Sra. Oana Maria Duma
Vídeo ponència Sra. Imma Buldú-Freixa

Oana Maria Duma: Empleo y formación en Instituciones europeas
Imma Buldú-Freixa: La Delegació del Govern davant la Unió Europea

Xarxes socials:
EU Careers-UdG: Facebook

MOBILITAT LABORAL EUROPEA: QUÈ HEM DE MILLORAR? (4 de maig de 2017)

Jornada de debat interuniversitari
Ponència inicial “Mobilitat laboral a la UE: dades, instruments i noves propostes de la Comissió”  Jordi Curell Gotor, Director de Mobilitat Laboral de la Direcció General d’Ocupació, Afers Socials i Inclusió de la Comissió Europea. + infoVídeo.

Desprès de la ponència es van constituir tres grups de treball per debatre els següents temes:
a) Beques i finançament de la mobilitat
b) Serveis de suport a la mobilitat i de suport al retorn.
c) Mobilitat per investigadors

Desprès del plenari es van compilar les conclusions en un document que en català i en anglès es va enviar a la Comissió Europea.

TERRITORIS EUROPEUS AMB OPORTUNITATS DE PRÀCTIQUES I FEINA (16 de febrer de 2017)

Vídeo sencer de la sessió

Holanda, mercat de treball i oportunitats. Dirk J.L. Kremer. Vídeo i ponència.
Baden-Würtemberg (Alemanya), una regió amb forta demanda de personal qualificat. Olga Wallner. Vídeo i ponència.
Quebec, programes de pràctiques i sectors amb més demanda. Amelie Drewit. Vídeo i ponència.
Polònia, un mercat de treball dinàmic i emergent. Marek Ciesielczuk. Vídeo i ponència.

POLÍTIQUES I EINES DE LA COMISSIÓ EUROPEA PER A L’OCUPACIÓ (15 de febrer de 2017)

Vídeo sencer de la sessió

Les principals polítiques d'ocupació de la UE. Antonio Martin Artiles. Vídeo i ponència.
El programa Erasmus + Pràctiques i altres beques per a pràctiques del MECD. Pablo Martin. Vídeo i ponència.
EURES, la xarxa de mobilitat laboral europea. Esther Raluy Schineider. Vídeo i ponència.
EURAXESS i EURAXESS Catalonia, la Xarxa de mobilitat per als investigadors i acadèmics de la UE. Jordi Mas Castellà. Vídeo i ponència.

TALLER PRÀCTIC DE PREPARACIÓ ALS CONCURSOS DE LA UNIÓ EUROPEA (10 de febrer de 2017): On es van mostrar les fases dels concursos, les proves, les fonts per a la preparació i una simulació de dinàmica de grup.  Vídeo de la sessió i ponència.

MÒDUL FORMATIU D’ORIENTACIÓ I RECURSOS PER TREBALLAR A EUROPA  (26 de gener de 2017): Sessió on es va presentar el context del mercat de treball europeu, el reconeixement de títols, el treball estacional a Europa, les gestions i administracions de suport i la identificació de territoris i perfils professionals requerits. + info, vídeo de la sessió i ponència.

PRÀCTIQUES I FEINA A LA COMISSIÓ I AL PARLAMENT EUROPEU: PROGRAMA EUROACCIÓ MENTORING (23 de novembre de 2016): Sessió on es va presentar el Programa i les principals institucions de la UE que generen ocupació, de la mà d’Alumni que hi estan treballant. + info i vídeo.