Acords del Claustre i Consell de Govern
Acords de la sessió
[25/01/2023] Comissió d'Economia i d'Organització
Punt 1 Aprovació de l’acta de la darrera sessió. [+]
Punt 2 Informe dels vicerectors.
Punt 3 Modificació del Model de distribució del pressupost de funcionament de centres i departaments. [+]
Punt 4 Informació del Programa General d’Activitats del CSUC per al 2023. [+]
Punt 5 Ratificació de les tarifes dels serveis prestats pel CSUC per al 2023. [+]
Punt 6 Ratificació de les tarifes dels serveis prestats per la FUAB per al 2023. [+]
Punt 7 Aprovació de les modificacions de crèdit a 22 de desembre de 2022. [+]
Punt 8 Informe de la relació de les licitacions i pròrrogues amb despesa de pressupost genèric pluriennal amb un pressupost base de licitació de fins a 200.000€ (IVA exclòs) del segon semestre 2022. [+]
Punt 9 Assumptes de tràmit. [+]
Punt 10 Torn obert de paraules.
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió.
Acord 001/2023, de 25 de gener de 2023 , Comissió d'Economia i d'Organització
ACORDS
Aprovar l'acta de 30 de novembre de 2022.(DOC)
Punt 3. Modificació del Model de distribució del pressupost de funcionament de centres i departaments.
Acord 002/2023, de 25 de gener de 2023 , Comissió d'Economia i d'Organització
Vistos els acords de Consell de Govern de data 10 de juliol de 2018, de 30 d’octubre de 2019 i 7 de juliol de 2022 pel que fa a l’aprovació del Model de distribució del pressupost de funcionament a centres i a departaments.
Vista la proposta del vicerector d’Economia de modificació del Model vigent de distribució del pressupost de funcionament a centres i a departaments.
Vist l'article 17.4 lletra e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB pel que fa a les competències en matèria de model de distribució descentralitzada del pressupost de la Universitat.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic
ACORDS
PRIMERA. Informar favorablement de la proposta de modificació del Model de de distribució del pressupost de funcionament a centres i a departaments.
SEGONA. Elevar aquest acord al Consell de Govern perquè exercici les seves competències.
TERCERA. Comunicar els acords al gerent i a la vicegerent d'Economia per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Punt 4. Informació del Programa General d’Activitats del CSUC per al 2023.
Acord 003/2023, de 25 de gener de 2023 , Comissió d'Economia i d'Organització
Vist l'acord de la Comissió Executiva del CSUC de 28 de novembre de 2022 pel qual s’acorda aprovar el Programa General d’Activitats del CSUC per a l’exercici de 2023.
Atès que l’article 12.1 dels Estatuts del CSUC aprovats per Acord del Consell de Govern número 180/2019, de 3 de desembre el qual estableix que són funcions del Consell de Govern l’aprovació del programa general d’activitats.
Vist l’Acord del Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 mitjançant el qual s’aprova la modificació de l’Acord pres pel Consell de Govern de data 26 de gener de 2017 en matèria de simplificació del procediment d’aprovació de les despeses pluriennals, el qual literalment estableix:
“PRIMER. Delegar a la Comissió d’Economia i d’Organització la competència relativa a la proposta d’aprovació de les despeses pluriennals del pressupost genèric pel procediment d’adjudicació procedent amb un pressupost base de licitació superior a 200.000€ perquè l’elevi al Consell Social.
SEGON. Proposar al Consell Social que autoritzi al gerent l’aprovació de la despesa pluriennal del pressupost genèric pel procediment d’adjudicació procedent fins a un pressupost base de licitació màxim de 200.000€ i amb l’obligació d’informar semestralment al Consell Social de totes les operacions dutes a terme en el transcurs del semestre de l’exercici social en curs.
TERCER. Aplicar el procediment previst als acords primer i segon a les pròrrogues de contractes administratius que impliquin un compromís de despesa pluriennal del pressupost genèric.
QUART. Proposar al Consell Social que autoritzi al gerent l’autorització de les despeses de qualsevol import, de caràcter anual o pluriennal, provinents de contractacions centralitzades en el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), sempre que la despesa estigui prevista en el Pla General d’Activitats (PGA) anual que aprova el Consell de Govern del CSUC. Amb aquesta finalitat, la Comissió d’Economia i d’Organització, delegada de Consell de Govern, i la Comissió Econòmica del Consell Social seran informades anualment del PGA del CSUC.
Si la Comissió Executiva del CSUC aprovés una licitació no contemplada en el PGA anual, li serà aplicable el procediment previst als acords primer, segon i tercer.”
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del gerent, es presenta a la Comissió d’Economia i d’Organització de la UAB, la següent
ACORDS
PRIMER. Informar el Programa General d’Activitats del CSUC per al 2023.
SEGON. Elevar aquets acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar al gerent i a la vicegerent d’Economia l'execució i el seguiment d’aquests acords.
Punt 5. Ratificació de les tarifes dels serveis prestats pel CSUC per al 2023.
Acord 004/2023, de 25 de gener de 2023 , Comissió d'Economia i d'Organització
Atès l'acord del Consell de Govern de 14 de desembre 2022 i de la Comissió Executiva del CSUC de 28 de novembre de 2022 pel qual s’acorda aprovar les tarifes pels serveis prestats i la seva política de facturació per a l’exercici 2023.
Vist l’Acord GOV/173/2013, de 10 de desembre, pel qual es va ratificar la dissolució del CBUC per absorció per part del Centre de Serveis Científics i Acadèmics de Catalunya (CESCA) i que passà a denominar-se Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) el qual va assumir els objectius del CBUC.
Atès que l’article 26.2 dels Estatuts del CSUC estableix que l’aprovació de les correspon al Consell de Govern, qui podrà delegar-ho, si escau, en la Comissió Executiva; així mateix regula que les tarifes del CSUC en la seva actuació com a mitjà propi instrumental i servei tècnic de les institucions consorciades requerirà la ratificació d’aquestes.
Atès que la UAB és una de les entitats consorciades en el CSUC i que, per tant, les tarifes abans esmentades requereixen la ratificació d'aquesta Universitat.
Vist l'article 17.1. lletra d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER. Ratificar les tarifes pels serveis prestats pel Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) per a l’exercici 2023.
SEGON. Elevar aquesta acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia l'execució i el seguiment d'aquests acords.
QUART. Comunicar els presents acords al comissionat del rector per a les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació i a la vicegerent d'Economia per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Punt 6. Ratificació de les tarifes dels serveis prestats per la FUAB per al 2023.
Acord 005/2023, de 25 de gener de 2023 , Comissió d'Economia i d'Organització
Atès que la Fundació UAB (FUAB) és un mitjà propi d’aquesta Universitat a la qual se li encomanen els encàrrecs de gestió corresponents a activitats docents, de recerca i d’acció social i en la prestació de serveis comercials i de gestió patrimonial vinculats a l’activitat universitària, dirigits tant a la comunitat UAB com al públic en general, empreses i institucions, a través de la coordinació de diverses entitats i serveis.
Vist el document que recull les tarifes dels encàrrecs de gestió de la Fundació UAB com a mitjà propi de la UAB les quals tindran vigència amb efectes des de l’1 de gener de 2023.
Vist l'article 17.1. lletra d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER. Ratificar les tarifes pels serveis prestats per la Fundació UAB (FUAB) com a mitjà propi de la UAB per a l’exercici 2023 amb efectes des de l’1 de gener de 2023.
SEGON. Elevar aquesta acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia l'execució i el seguiment d'aquests acords.
Punt 7. Aprovació de les modificacions de crèdit a 22 de desembre de 2022.
Acord 006/2023, de 25 de gener de 2023 , Comissió d'Economia i d'Organització
Vista la proposta d’aprovació de les modificacions de crèdit de data 22 de desembre de 2022.
Vistos els acords de la Comissió d’Economia i d’Organització de data 23 de febrer de 2022, 23 de març de 2022, 20 d’abril de 2022, 25 de maig de 2022, 22 de juny de 2022, 21 de setembre de 2022, 19 d’octubre de 2022 i 30 de novembre de 2022.
Vistos els articles 210 i 211 dels Estatuts de la UAB que preveuen que la UAB té un pressupost anual, únic, públic i equilibrat que conté tots els ingressos previsibles i la totalitat de les despeses estimades al llarg de l’exercici econòmic i que el pressupost anirà acompanyat de les seves bases d’execució.
Vistos els article 6 i 9 de les bases d’execució del pressupost de la UAB pel 2022 aprovat per Acord de Consell de Govern de 28 d’abril de 2022 pel que fa a les modificacions de crèdit els quals preveuen que són les alteracions de les partides pressupostàries aprovades inicialment, i que aquestes poden provenir de transferències de crèdit entre diverses partides i articles, traspàs de crèdits entre diversos centres de cost i traspàs de crèdit entre diversos centres de cost.
Vist l'article 17.1 lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria d’instruccions per al seguiment i la gestió del pressupost.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER. Aprovar les modificacions de crèdit a data 22 de desembre de 2022.
SEGON. Encarregar al gerent i a la vicegerent d’Economia l'execució i el seguiment d’aquests acords.
Punt 8. Informe de la relació de les licitacions i pròrrogues amb despesa de pressup
Acord 007/2023, de 25 de gener de 2023 , Comissió d'Economia i d'Organització
Vist l’acord del Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 mitjançant el qual es va aprovar la simplificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals en el sentit que el Consell Social va autoritzar al gerent l’aprovació de la despesa pluriennal del pressupost genèric pel procediment d’adjudicació procedent fins a un pressupost base de licitació màxim de 200.000€ i amb l’obligació d’informar semestralment al Consell Social de totes les operacions dutes a terme en el transcurs del semestre de l’exercici social en curs.
Vista la relació de de les licitacions amb despesa pluriennal amb un pressupost base de licitació màxim de 200.000€ corresponents al segon semestre de 2022.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER. Informar favorablement la relació de licitacions amb despesa pluriennal amb un pressupost base de licitació fins a un import màxim de 200.000€ corresponents al segon semestre de 2022.
SEGON. Elevar aquest a acords al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords.
Punt 9. Assumptes de tràmit: Modificació del Pressupost UAB 2023: esmenes errors
Acord 008/2023, de 25 de gener de 2023 , Comissió d'Economia i d'Organització
Vist que en la sessió del Consell de Govern de data 14 de desembre de 2022 i en la sessió de 21 de desembre de 2022 del Plenari del Consell Social es va acordar l’aprovació del pressupost de la UAB per a l’exercici 2023.
Atès que s’han detectat errors en dos paràgrafs de l’article 18 corresponent a les bases d’execució del pressupost de la UAB, les quals cal esmenar-les en el sentit següent:
“Article 18. Adjudicació
Procediments d’adjudicació:
../..
2. Obres
Per a l’adjudicació de contractes amb un valor estimat igual o superior a 40.000 € s’ha de tramitar un procediment obert, amb diferències de tramitació en funció del valor estimat:
../..
⎯ Per import igual o superior a 80.000 € i igual o inferior a 2.000.000 €, es pot tramitar un procediment obert simplificat, d’acord amb els articles 118 i 159 de la Llei 9/2017 de contractes del sector públic, amb publicitat en el perfil de contractant
⎯ Per import superior a 2.000.000 € i inferior a 5.382.000 € s’ha de tramitar un procediment obert, amb publicitat en el perfil de contractant. Aquest procediment també es pot utilitzar per imports inferiors en cas que no es consideri adient la tramitació del procediment obert simplificat o abreujat.”
Vist l'article 17.4 lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern en relació al pressupost anual.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.- Informar favorablement de la modificació del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2023.
SEGON.- Elevar aquesta proposta al Consell de Govern i al Consell Social perquè exerceixin les seves competències.
TERCER.- Encarregar al vicerector d’Economia l'execució i el seguiment d'aquests acords.
QUART.- Comunicar els anteriors acords al gerent per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Documents relacionats