Acords del Claustre i Consell de Govern
Acords de la sessió
[09/04/2025] Comissió d'Economia i d'Organització
1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió [+]
2. Informe del vicerector
3. Projecte de Pressupost UAB 2025 [+]
4. Distribució del pressupost 2025 per l’adquisició i renovació d’equipament de laboratoris i altres espais docents especialitzats [+]
5. Regulació sobre les despeses vinculades a l’atracció de talent a la UAB en processos de selecció internacionals [+]
6. Ratificació de les tarifes de l’Institut Metròpoli per al 2025 [+]
7. Serveis i subministraments UAB emparats al Pla General d’Activitats del CSUC per al 2025 [+]
8. Informar sobre l’aplicació de la instrucció de romanents al pressupost 2024 en el seu tràmit d’al·legacions [+]
9. Aprovació de les modificacions de crèdit a 25 de març de 2025 [+]
10. Aprovació de les despeses pluriennals per a la contractació de:
10.1. Servei de manteniment d’obra civil dels edificis i de la urbanització dels campus de la Universitat Autònoma de Barcelona [+]
10.2. Pròrroga de l’Acord marc de serveis de manteniment correctiu i desenvolupament de noves funcionalitats per als entorns webs de la UAB [+]
11. Assumptes de tràmit
12. Torn obert de paraules
1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió
Acord 28/2025, de 9 d'abril, de la Comissió d'Economia i d'Organització
Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia 27 de febrer de 2025 (DOC)
3. Projecte de Pressupost UAB 2025
Acord 29/2025, de 9 d'abril, de la Comissió d'Economia i d'Organització
Vistos els criteris bàsics per a l'elaboració del pressupost de la UAB per a l'any 2025 aprovats per Acord de Consell de Govern de 20 de març de 2025.
Vist el projecte de pressupost de la UAB per a l’exercici 2025.
Atès que l'article 52.o) dels Estatuts de la UAB estableix que correspon al Consell de Govern elevar al Consell Social el pressupost anual de la Universitat i dels seu ens dependents.
Vist l'article 17.4 lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern en relació al projecte de pressupost anual.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER.- Informar favorablement el projecte de pressupost de la UAB per a l'any 2025.
SEGON.- Elevar aquesta proposta al Consell de Govern i al Consell Social perquè exerceixin les seves competències.
TERCER.- Encarregar al vicerector d’Economia l'execució i el seguiment d'aquests acords.
QUART.- Comunicar els anteriors acords al Gerent, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
4. Distribució del pressupost 2025 per l’adquisició i renovació d’equipament de laboratoris i altres espais docents especialitzats
Acord 30/2025, de 9 d'abril, de la Comissió d'Economia i d'Organització
Vista la proposta del vicerector d’Economia en relació a la distribució del pressupost 2025 per a l’adquisició i renovació d’equipaments de laboratoris i altres espais docents especialitzats per un import de 350.000€, el qual haurà d’anar destinat exclusivament a la docència de grau i de màster, excloent-hi expressament els materials i equipaments destinats a la recerca.
Vist que el document presentat conté informació relativa a la data d’execució, criteris de priorització, l’assignació, la justificació i seguiment de la despesa.
Vist l'article 17.1 lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria en matèria econòmica.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD
PRIMER. Aprovar la distribució del pressupost 2025 per a l’adquisició d’equipament de laboratoris i altres espais especialitzats docents, segons document que s’annexa. (DOC)
SEGON.- Encarregar al vicerector d’Economia l'execució i el seguiment d’aquests acords.
5. Regulació sobre les despeses vinculades a l’atracció de talent a la UAB en processos de selecció internacionals
Acord 31/2025, de 9 d'abril, de la Comissió d'Economia i d'Organització
Vista la proposta de regulació de despeses vinculades a l’atracció de talent a la UAB en processos de selecció internacional relacionada amb l’adjudicació de noves places.
Vista la proposta per possibilitar l’atracció de talent a la UAB aprovada per la comissió de Personal Acadèmic en data 29 de febrer de 2024.
Vist l'article 17.1. lletra e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar la regulació sobre les despeses vinculades a l’atracció de talent a la UAB en processos de selecció internacionals segons document que s’annexa. (DOC)
SEGON. Encarregar al vicerector d’Economia l'execució i el seguiment d'aquests acords.
6. Ratificació de les tarifes de l’Institut Metròpoli per al 2025
Acord 32/2025, de 9 d'abril, de la Comissió d'Economia i d'Organització
Atès que l’Institut Metròpoli és un mitjà propi d’aquesta Universitat al qual se li encomanen realitzar estudis tècnics sobre diferents aspectes relacionats amb la mobilitat, i d’entre ells, plans de mobilitat.
Vist el document en el qual es descriuen les tarifes pels serveis prestats per l’Institut Metròpoli quan actua com a mitjà propi de la UAB i que la vigència de les mateixes és per a l’exercici 2025.
Vist l'article 17.1. lletra d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Ratificar les tarifes pels serveis prestats per l’Institut Metròpoli com a mitjà propi de la UAB per a l’exercici 2025, segons document que s’annexa. (DOC)
SEGON. Elevar aquesta acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia l'execució i el seguiment d'aquests acords.
7. Serveis i subministraments UAB emparats al Pla General d’Activitats del CSUC per al 2025
Acord 33/2025, de 9 d'abril, de la Comissió d'Economia i d'Organització
Vist el Programa General d’Activitats del CSUC per a l’exercici de 2025.
Vist l’Acord del Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 mitjançant el qual s’aprova la modificació de l’Acord pres pel Consell de Govern de data 26 de gener de 2017 en matèria de simplificació del procediment d’aprovació de les despeses pluriennals, el qual literalment estableix:
"PRIMER. Delegar a la Comissió d’Economia i d’Organització la competència relativa a la proposta d’aprovació de les despeses pluriennals del pressupost genèric pel procediment d’adjudicació procedent amb un pressupost base de licitació superior a 200.000€ perquè l’elevi al Consell Social.
SEGON. Proposar al Consell Social que autoritzi al gerent l’aprovació de la despesa pluriennal del pressupost genèric pel procediment d’adjudicació procedent fins a un pressupost base de licitació màxim de 200.000€ i amb l’obligació d’informar semestralment al Consell Social de totes les operacions dutes a terme en el transcurs del semestre de l’exercici social en curs.
TERCER. Aplicar el procediment previst als acords primer i segon a les pròrrogues de contractes administratius que impliquin un compromís de despesa pluriennal del pressupost genèric.
QUART. Proposar al Consell Social que autoritzi al gerent l’autorització de les despeses de qualsevol import, de caràcter anual o pluriennal, provinents de contractacions centralitzades en el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), sempre que la despesa estigui prevista en el Pla General d’Activitats (PGA) anual que aprova el Consell de Govern del CSUC. Amb aquesta finalitat, la Comissió d’Economia i d’Organització, delegada de Consell de Govern, i la Comissió Econòmica del Consell Social seran informades anualment del PGA del CSUC.
Si la Comissió Executiva del CSUC aprovés una licitació no contemplada en el PGA anual, li serà aplicable el procediment previst als acords primer, segon i tercer.”
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Informar en relació als serveis i subministraments de la UAB emparats en el Programa General d’Activitats del CSUC per al 2025, segons document que s’annexa. (DOC)
SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar al gerent i a la vicegerent d’Economia l'execució i el seguiment d’aquests acords.
8. Informar sobre l’aplicació de la instrucció de romanents al pressupost 2024 en el seu tràmit d’al·legacions
Acord 34/2025, de 9 d'abril, de la Comissió d'Economia i d'Organització
Vist l’aplicació de la Instrucció de romanents al pressupost 2025 en el seu tràmit d’al·legacions a data de 12 de febrer de 2025.
Vist l'article 10 de la Llei 4/2017, el 28 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017, que regula el procediment per a poder incorporar els romanents de crèdit amb els requisits expressament previstos.
Vistos els articles 193 i següents dels Estatuts de la UAB que preveuen que la UAB té un pressupost anual, únic, públic i equilibrat que conté la totalitat dels ingressos i de les despeses durant el període d’un any natural.
Vista la Instrucció per a la incorporació de romanents de crèdit de l’exercici de 2024 al pressupost de la UAB de 2025, aprovada per aquesta Comissió en data 27 de novembre de 2024.
Vist l'article 17 apartat 1, lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització en matèria d’aprovació de les instruccions per al seguiment i la gestió del pressupost.
ACORD:
PRIMER. Informar sobre l’aplicació de la Instrucció de romanents de crèdit de l’exercici 2024 al pressupost de la UAB de 2025 en el seu tràmit d’al·legacions, segons document que s’annexa (DOC).
SEGON. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l'Equip de Govern i la Gerència l'execució i el seguiment d'aquests acords.
TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
9. Aprovació de les modificacions de crèdit a 25 de març de 2025
Acord 35/2025, de 9 d'abril, de la Comissió d'Economia i d'Organització
Vista la proposta de modificacions de crèdit de data 25 de març de 2025.
Vistes les modificacions de crèdit de data 12 de febrer de 2025 aprovades per aqueta comissió en sessió de 27 de febrer de 2025.
Vistos els articles 193 i següents dels Estatuts de la UAB que preveuen que la UAB té un pressupost anual, únic, públic i equilibrat que conté la totalitat dels ingressos i de les despeses durant el període d’un any natural i que el pressupost anirà acompanyat de les seves bases d’execució.
Vist l’Acord del Plenari del Consell Social de 19 de desembre de 2024 i de l’Acord del Consell de Govern de data 11 de desembre de 2024 pel qual s’aproven els Criteris bàsics de la pròrroga del pressupost de la UAB del 2024 fins a l’aprovació del pressupost corresponent a l’exercici 2025.
Vist l'article 17.1 lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria d’instruccions per al seguiment i la gestió del pressupost.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar les modificacions de crèdit a data 25 de març de 2025, segons document que s’annexa. (DOC)
SEGON. Encarregar al gerent i a la vicegerent d’Economia l'execució i el seguiment d’aquests acords.
10.1. Servei de manteniment d’obra civil dels edificis i de la urbanització dels campus de la Universitat Autònoma de Barcelona
Acord 36/2025, de 9 d'abril, de la Comissió d'Economia i d'Organització
Vist el certificat acreditatiu d’existència de crèdit de l’expedient de contractació número CONTR-15/2025 corresponent als serveis de manteniment d’obra civil d’edificis i de la urbanització dels campus de la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA.
Vist l’Acord del Plenari del Consell Social de 19 de desembre de 2024 i de l’Acord del Consell de Govern de data 11 de desembre de 2024 pel qual s’aproven els Criteris bàsics de la pròrroga del pressupost de la UAB del 2024 fins a l’aprovació del pressupost corresponent a l’exercici 2025.
Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73.2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.
Vist el que disposa l’article 116.3 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.
Vist l'article 17.2 lletra e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, pel que fa al procediment d’aprovació de despeses pluriennals.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar la proposta de despesa pluriennal corresponent a la contractació número CONTR-15/2025 corresponent als serveis de manteniment d’obra civil d’edificis i de la urbanització dels campus de la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA, segons document que s’adjunta. (DOC)
SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
10.2. Pròrroga de l’Acord marc de serveis de manteniment correctiu i desenvolupament de noves funcionalitats per als entorns webs de la UAB
Acord 37/2025, de 9 d'abril, de la Comissió d'Economia i d'Organització
Vist el certificat acreditatiu de l’aprovació de la despesa per a la primera pròrroga de l’Acord Marc nº CONTR-4/2025 de manteniment correctiu i desenvolupament de noves funcionalitats per als entorns webs de la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA.
Vist l’Acord del Plenari del Consell Social de 19 de desembre de 2024 i de l’Acord del Consell de Govern de data 11 de desembre de 2024 pel qual s’aproven els Criteris bàsics de la pròrroga del pressupost de la UAB del 2024 fins a l’aprovació del pressupost corresponent a l’exercici 2025.
Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73.2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.
Vist el que disposa l’article 116.3 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.
Vist l'article 17.2 lletra e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, pel que fa al procediment d’aprovació de despeses pluriennals.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar la proposta de despesa pluriennal corresponent a la primera pròrroga de l’Acord Marc nº CONTR-4/2025 de manteniment correctiu i desenvolupament de noves funcionalitats per als entorns webs de la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA, segons document que s’adjunta. (DOC)
SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
Documents relacionats