Psicologia Bàsica
 Psicologia Evolutiva i de l'Educació (Facultat de Psicologia)
Psicologia Evolutiva i de l'Educació (Facultat d'Educació)

La recerca al departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació es desenvolupa a partir dels grups de recerca en que s'han organitzat els membres del departament.

Si voleu, també podeu trobar informació individualitzada, d'aquells investigadors que l'han fet pública, a la web de producció científica.

Grups de Recerca de la Unitat de Psicologia Evolutiva i de l'Educació (Facultat de Psicologia):

Grup de recerca de processos Comunicatius Complexos en Situacions Contextualitzades

Investigador principal: Antoni Castelló.
Altres investigadors: Ramon Cladellas i Mar Badia

DEHISI: Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat

Codi UAB: 1406. Aquest grup está també adscrit a SINTE un equip de recerca consolidat reconegut per la Generalitat de Catalunya, Ref. SGR-0819.

Investigadors principals: José Luis Lalueza Sazatornil (JoseLuis.Lalueza@uab.cat) i Ibis Álvarez Valdivia (IbisMarlen.Alvarez@uab.cat )

Altres investigadors:
UAB: Sònia Sánchez Busqués, Reme Rubio García, Marta Padrós Castells, David García Romero, Sílvia Camps Orfila, Cristina Zhang Yu, Carola Marín Suazo, Sarai García Díaz, Montserrat A. Izquierdo Ramón, Pia Podestà, Claudio Órdenes, Montserrat González Parera, Claudia Henao Agudelo.

Col·laboradors externs: Beatriz Macias Gómez-Estern (UPO), Virginia Martínez Lozano (UPO), María Marco Macarro (UPO), Moisés Esteban Guitart (UdG), Macarena Lamas Alcion (UACH), Felipe Jiménez Vargas (PUCV), Mónica da Silva (UDELAR), José Eduardo Sánchez (ICESI)

Objectius:
La finalitat de DEHISI és l'estudi de la diversitat cultural i dels contexts d'exclusió social en el desenvolupament de les persones, així com el disseny de projectes i aplicacions per a la intervenció social i educativa.

DEHISI orienta la seva tasca en quatre àmbits:
  • La recerca-acció en l’àmbit del desenvolupament minoritari i en entorns d’exclusió social, i els processos de formació de la identitat
  • La recerca basada en el disseny d’entorns d’aprenentatge inclusiu, desenvolupant comunitats de pràctiques educatives en escoles i espais no formals.
  • La promoció de l’Aprenentatge Servei (ApS) universitari a través de l’execució de projectes docents, la recerca i el disseny de processos d’institucionalització.
  • L’impuls d’estudis i diagnòstic de necessitats en l’àmbit del benestar infantil, la protecció de menors i la intervenció amb famílies.
Des de 1998 desenvolupa el Projecte Shere Rom, comunitats de pràctiques per a la inclusió educativa, en col·laboració amb entitats gitanes i escoles, i en el marc de la xarxa internacional UClinks.

Més informació:

Grup de Recerca Laboratori d'Investigació Prosocial Aplicada

Investigador principal: Mar Badia.
Altes investigadors:
UAB: Robert Olivar, Maria Carmen Cirera, Pilar Escotorin, Marc Brundelius, Esther Arozarena, Rosaura del Valle, Maria Soler.
Més informació: https://lipa-net.org/

Grup de Recerca Seminari Interuniversitari d'Investigació en Estratègies d'ensenyament i Aprenentatge - SINTE

Coordinador general: Carles Monereo.

GISTAL (Grup d’Investigació en Sordeses i Trastorns en l’Adquisició del llenguatge)

Línia de recerca: Estudi de la Teoria de la Ment i dels seus precursors en criatures i alumnat amb sordesa.
Investigadora principal: Núria Silvestre
Col·laborador: Mario Figueroa
Línia de recerca: Estudi del perfil lingüístic dels infants amb implant coclear.
Investigadores principals:  Cristina Cambra i Encarna Pérez
Altre investigador UAB: Josep Maria Losilla
Col·laboradora: Daniela Viviana Mieres
Línia de recerca: Avenços i beneficis dels implants coclears.
Investigadora principal: Carrasumada Serrano
Col·laboradora: Celia Martínez
Línia de recerca: Interaccions comunicatives en el medi familiar.
Investigadores principals: Carrasumada Serrano i Núria Silvestre
Col·laboradora:  Rocio Concha

Tesis en Xarxa Les tesis doctorals de les universitats catalanes

UAB Divulga Revista de divulgació científica de l'Autònoma

Parc de la Recerca Transferència de tecnologia i coneixements de la UAB i d'altres institucions

CONTACTA AMB NOSALTRES

Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Edifici B
08193 Bellaterra
(Cerdanyola del Vallès)
Horari d'atenció a la secretaria:
De dilluns a dijous: Matí de 10:00h a 13:30h. Tardes de 15:00h a 16:30h.
Divendres: Matí de 10:00 a 14:00h. Tarda tancat
Estiu: Matí de 10:00h a 14:00h