Tutoria d'estades de recerca de batxillerat al Departament

El Programa Argó organitza unes jornades d'acollida d'alumnes de batxillerat que fan una estada a la Universitat.

Entre el 29 de juny i el 10 de juliol i per segon any consecutiu, el Departament de Geografia ha participat en el programa que permet a l’alumnat de secundària fer estades a la UAB. Això ha permès acollir quatre noies (l’Alícia, la “Coco”, l’Ana i la Sara) i un noi (el Sergey) de diferents instituts de Catalunya i que enguany cursaran 2n de Batxillerat, que han pogut apropar-se a la Universitat i conèixer la nostra disciplina de primera mà a partir d’un tast geogràfic especialment pensat per a ells. La seva estada també ha servit per rebre orientació sobre el seu Treball de Recerca a l’Institut i pensar en el seu futur acadèmic i professional. Una bona experiència per a totes les parts que esperem que no sigui la darrera.

El Departament de Geografia el juliol de 2014 ha comptat amb la participació de cinc noies que el curs 2014-15 faran Segon de Batxillerat, procedents de l'Institut d'Ensenyament Secundari (INS) de Can Jofresa de Terrassa, INS Miquel Bosch i Jover d'Artés i INS Viladecavalls. Per tal de posar de manifest les diferents aproximacions que es practiquen en el Grau de Geografia i Ordenació del Territori  i presentar algunes de les recerques en curs al Departament, es van organitzar diferents sessions pensades en forma de "tastets geogràfics" per posar en evidència la pluridisciplinarietat, el domini de l'escala temporal i espacial i els valors d'interpretació territorial i de relació entre la societat i el seu entorn. D'aquesta manera les noies van poder fer servir les eines pròpies dels geògrafs (sortides de camp, anàlisi quantitativa i qualitativa, cartografia, etc.) i aprendre noves mirades territorials que de ben segur els seran d'utilitat de cara a afrontar el seu Treball de Recerca de Batxillerat, per al qual el Departament de Geografia també els ha ofert el seu suport.

Conjuntament amb el LIGIT estem participant a la 13a edició de les Estades d'alumnes de Batxillerat a la UAB (Estades Argó 2016). Enguany han aplegat 5 alumnes: tres nois de l’INS Escola Industrial de Sabadell, una noia de l’INS Pompeu Fabra de Martorell i un noi de l’INS d’Argentona. Tots ells durant aquests dies han planificat el seu Treball Final de Batxillerat i han mirat de complir amb la part cartogràfica i d’adquisició de dades del projecte.

Bloggers urbans: la vidad de la ciutat
Els professors Àngel Cebollada i Anna Ortiz han dut a terme un curs titulat: “Bloggers urbans: la vida de la ciutat” i que ha aplegat sis estudiants que han dut a terme un projecte a Badia del Vallès. Mireu això: https://twitter.com/acebolladaf

Producció científica Accés a la producció científica dels investigadors de la UAB

Impacte Revistes Recull d'eines bibliomètriques i d'avaluació de les publicacions

UAB Innova Notícies, articles i entrevistes sobre projectes innovadors.

Parc de la Recerca Transferència de tecnologia i coneixements de la UAB i d'altres institucions

Creació d'empreses La UAB ajuda l'emprenedor a estructurar el seu projecte amb un pla d'empresa

CONTACTA AMB NOSALTRES

Departament de Geografia