Treball per projectes a l'educació infantil i primària

Modalitat: curs presencial.
Adreçat a: professorat d'educació infantil i d'educació primària.
Durada: 20 hores (6 sessions de 3 hores + 1 sessió de dues hora).
Calendari: dilluns del 25 de febrer al 8 d'abril de 2019.
Horari:

de 18 a 21 h.
Lloc de realització: Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB. Aula 44.
Professorat: Sonia Garrido, Conchi Lobillo, Patricia Rey.
Preu: 70€
Codi curs: 3997/1
Correu electrònic de contacte: ga.ice@uab.cat

Aquest curs pertany a l'oferta del 2018-2019. Si voleu consultar l'oferta corresponent al curs actual aneu a aquesta pàgina.

Presentació:
El que pretenem amb aquest curs és compartir i reflexionar sobre el treball per projectes. Parlarem sobre què entenem nosaltres sobre el treball per projectes i presentarem diverses experiències realitzades a l'escola Joan Salvat Papasseit de Santa Coloma de Gramenet i de l'escola Samuntada de Sabadell. Alhora que escoltarem diverses pràctiques d’aula d’altres centres.
Durant el curs aportarem diferents models de com treballar per projectes i del que tot això implica. S'intentarà generar debats sobre possibles inquietuds, experiències... que aportin les persones assistents i això ens permetrà la reflexió sobre aquesta manera de treballar.

Objectius:
Pensar i ampliar la visió i les pràctiques sobre projectes vinculats al treball competencial.

Continguts:

• Procés comunicatiu. Què entenem per treball per projectes.
  • El treball per projectes. Planificació i execució.
  • Anàlisi d'un projecte. Fem bones preguntes.
  • Avaluació de projectes.
  • Documentació d'un projecte.

Metodologia:
Sessions teòriques alternades amb pràctiques d'aula dels assistents per poder ser reflexionades conjuntament.

Avaluació i certificació:
Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
A més de l'assistència al 80% de les hores de durada del curs, per tenir dret al certificat caldrà la valoració positiva del personal formador quant a l'aprofitament de l'activitat.

Perfils professionals:
Aquest curs, en les seves edicions anteriors, ha estat aprovat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya per activar el perfil professional Mètodes. En aquesta edició, està pendent de sol·licitud.