Iniciació a la metodologia de classes inverses

Modalitat: virtual.
Adreçat a: professorat de tots els nivells educatius, excepte educació infantil.
Durada: 30 hores, al llarg d'unes deu setmanes aproximadament.
Calendari: inici el 22 de febrer de 2019.
Professorat: Ramon Barlam Aspachs.
Preu: 105€
Codi curs: 3929/2         
Correu electrònic de contacte: ga.ice@uab.cat

Instruccions i accés al formulari de matrícula

Presentació:
Les Classes Inverses o Flipped Classroom són una de les metodologies emergents que darrerament han impactat amb més força en el panorama educatiu. Tradicionalment, el professorat explica i l'alumnat ha d’acabar els exercicis a casa. Ara, gràcies a la proliferació de materials de gran qualitat a la xarxa i a la facilitat per crear-ne de propis, l'estudiant pot accedir al coneixement des de qualsevol lloc i en qualsevol moment. A l’aula, per tant, ens podem centrar en la resolució de dubtes o a fer exercicis. És a dir, al revés del que tradicionalment hem fet. En aquesta formació veurem exemples, aprendrem els avantatges d’aquesta metodologia, i remenarem diverses eines i estratègies per tal de poder aplicar exitosament aquesta metodologia.

Objectius:

  • Fer una aproximació teòrica bàsica i imprescindible a la metodologia de les classes inverses.
  • Conèixer i saber aplicar a l’aula, i amb bon criteri pedagògic, una selecció d’eines digitals (aplicacions, bàsicament) que faciliten aquesta metodologia.
  • Adquirir estratègies d’avaluació en funció d’aquesta metodologia.
  • Reflexionar sobre la pràctica docent.
  • Ampliar el nostre bagatge metodològic.

Continguts:

  • Breu aproximació teòrica.
  • Eines d'avaluació.
  • Edpuzzle.
  • Eines per a la creació de vídeotutorials.
  • Pràctica.

Metodologia:
En aquesta formació, i després d’una breu introducció, treballarem una selecció acurada d’eines imprescindibles que cal conèixer. Des d’aquesta base dissenyarem una pràctica d’aula per al proper curs. En el desenvolupament de la formació és molt important la participació activa de les persones inscrites.

El curs acabarà amb l’anàlisi d’una o més propostes elaborades durant el seu transcurs.
La dinàmica de les sessions serà la següent: s’inicien amb continguts i propostes de treball al Moodle del curs, que es complementen amb vídeoconferències que es porten a terme, en sessions de mitja hora a convenir, els dissabtes de 9 a 11 del matí.

Observacions:
Els participants hauran de tenir un compte obert a gmail.

Certificació:
Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Per tenir dret al certificat s’hauran de fer totes les activitats plantejades i caldrà la valoració positiva del personal formador quant a l'aprofitament de l'activitat.

Avaluació:
Per tal d'obtenir l'acreditació, caldrà participar tant en les activitats del moodle com en les videoconferències (100% d'assistència i consideració positiva). També serà necessari superar satisfactòriament el treball pràctic.

​Instruccions i accés al formulari de matrícula