II Trobada Mirades de mestres

Aquesta és una trobada pedagògica pensada perquè et sentis al centre de l’aprenentatge. Volem generar espais de conversa pròxima, de tu a tu; combinats amb espais de petit i gran grup.
S’aprèn revisant el que saps i el que fas, per això és tan important aprofundir en la cultura reflexiva dels equips educatius, i el llenguatge audiovisual és un instrument molt potent per aquesta finalitat.
En aquesta trobada volem compartir la feina de diverses escoles i reflexionar, mirant vídeos realitzats per mestres, sobre com s’aprèn. Amb l'objectiu de generar cultura professional, compartint experiència i deliberant sobre què fem perquè el nostre alumnat aprengui més i millor.

09.00 Recepció i lliurament de material
09.30 Presentació de la trobada
09.45 Espais de reflexió simultanis

Es tracta de deliberar sobre com s’aprèn des de cada un d’aquests conceptes organitzadors, a partir de mirar els vídeos.
Al formulari d'inscripció trieu a quin d'ells voleu assistir. *

• Consciència del propi procés d’aprenentatge
    Com generem situacions on l’alumne sigui subjecte del seu propi procés d’aprenentatge?
  • Comunicar per aprendre
    Com fem emergir els llenguatges en les diferents situacions d’aprenentatge?
  • Espais per aprendre Places exhaurides
    Com generem espais, situacions i contextos per aprendre?
10.45 Descans / Contactes

S’habilitarà un espai on es pugui conversar, de tu a tu, amb les escoles que han realitzat vídeos. En aquesta sala s’aniran projectant els vídeos de forma indefinida

11.45 Espai de conversa

Es tracta d’escoltar a algunes escoles que han presentat algun vídeo al llarg d’aquests dos anys. En aquest espai es pretén fer aflorar la seva reflexió sobre la seva experiència en aquest projecte.
Les escoles que participaran en aquest espai de conversa són:

• Escola Immaculada de Vilassar de Dalt
  • Escola Riera de Ribes de Sant Pere de Ribes
  • Escola Can Matas de Sant Cugat del Vallès
  • Escola Joan Coromines de Mataró

12.45 Conferència Donar a veure

A càrrec de Laia Colell, una de les fundadores d’A Bao A Qu, associació cultural dedicada a projectes que vinculen art i educació amb la implicació activa de creadors i docents. Entre els seus projectes destaquen ‘Cinema en curs’, ‘Fotografia en curs’, ‘Creadors En Residència als instituts de Barcelona’ (programa conjunt de l’ICUB i el CEB), ‘Moving Cinema’ i ‘CinEd’.

13.50 Cloenda

(*) Per tal que les escoles pugueu treure més profit de les deliberacions i alhora per dotar de més contrast els debats aconsellem que les persones d’una mateixa escola s’inscriguin en Espais de reflexió diferents.

Lloc de realització: Casa de Convalescència. Hospital de Sant Pau, c/ Sant Antoni Maria Claret 171, Barcelona.
Data: 28 d'octubre de 2017
Preu: 20 €
Es faran gravacions de totes les activitats d'aquestes jornades.

Formulari d'inscripció

Escoles que aporten vídeos:
La sardana (Badia): Tallers mediambientals “Hortimecres”
Riera de Ribes (Sant Pere de Ribes): Mosaic, aprenentatge i avaluació, dos conceptes que treballen de la mà a la nostra escola
Sant Esteve (Castellar del Vallés): Aprenem amb el cor
Immaculada (Vilassar de d’alt): L’art per fer-se preguntes
El sol i la lluna (Castellar): Un viatge sense retorn
Tanit (Santa Coloma): La importància de l’avaluació en el procés d’ensenyament - aprenentatge
El viver (Montcada i Reixac): Creem vincles / Un dia de racons / La necessitat d’aprendre anglès
Turó de Can Matas (Sant Cugat): La llavor del conflicte
Collserola (Sant Cugat del Vallés): La tecnologia invisible
Lola Anglada (Badalona): Escrivim cartes

Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Per obtenir la certificació haureu de signar els fulls corresponents, que trobareu a la secretaria de la Trobada durant tota la seva durada.