IV Trobada Començar a llegir i escriure: reflexionar sobre les dificultats en l'aprenentatge

Aquesta quarta trobada té com a objectiu centrar-se en la complexitat de l’aprenentatge inicial de l’aprenentatge del llenguatge escrit i, per tant, en les necessitats específiques en la seva adquisició que presenta una part de l’alumnat. Aquesta ha estat una petició escrita reiteradament en les valoracions de les tres trobades anteriors. Esperem haver organitzat un programa que respongui a les expectatives de les persones assistents. Equip ICE Aprendre a Llegir i a escriure.
PROGRAMA
08.45 Recepció
09.00 Presentació de la Trobada
09.15 Conferència:
A càrrec de Liliana Tolchinsky, coautora del llibre de la UOC "Les dificultats de l'aprenentatge de l'escriptura"
En el debat posterior a la conferència s’abordaran qüestions rellevants relacionades amb l’aprenentatge inicial i que preocupen actualment als equips de mestres.
11.30 Taula de debat amb mestres de diferents escoles que aborden l’atenció de l’alumnat amb dificultats en l’aprenentatge inicial del llenguatge escrit des d’una perspectiva inclusiva.
Arantzazu Fernández de Viana, mestra d'educació primària de l'Escola La Maquinista de Barcelona i assessora
Mia Puig Rovira, mestra de l'Escola Pau Vila d'Esparreguera
Marta Ana Vingut Riggall, mestra d'educació especial al CEIP Sant Antoni de Portmany d'Eivissa i assessora
Modera: Rosa Gil Juan, de l'Equip Aprendre a Llegir i a Escriure de l'ICE
13.30 Cloenda
Lloc de realització: Casa de Convalescència. Hospital de Sant Pau, c/ Sant Antoni Maria Claret 171, Barcelona.
Data: 14 d'abril de 2018
Preu: 20 €
Es faran gravacions i fotos de tota la trobada.
Places exhaurides
Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Per obtenir la certificació haureu de signar els fulls corresponents, que trobareu a la secretaria de la Trobada.