Seguim de viatge! Compartim l'horitzó, transformem l'escola

Modalitat: curs presencial.
Adreçat a: professorat d'educació infantil, primària i secundària.
Durada: 15 hores.
Calendari: del 2 al 5 de juliol de 2018.      Horari: de 16 a 19.45h.
Lloc de realització: Campus Bellaterra, Universitat Autònoma de Barcelona.
Professorat: Àngels Matarín.
Preu: 60€
Codi curs: 30501          Correu electrònic de contacte: ice.santpau@uab.cat

Places exhaurides

Presentació:
Les entitats que formen part del programa Xarxes per al Canvi (Consorci d’Educació de Barcelona, Escola Nova 21, ICE UAB i Associació de Mestres Rosa Sensat) han dissenyat una formació que té el focus en l’acompanyament de processos de reflexió i canvi col·lectius. Aquest curs ens proposa una reflexió sobre la renovació educativa des de la mirada de l’aula, des de la mirada del centre i des de la mirada del sistema. Per això, s’adreça a equips de mestres i professors amb la finalitat d’oferir eines per facilitar la millora de la seva pròpia pràctica educativa i, alhora, desenvolupar estratègies de transferència al conjunt del centre.

Objectius:

• Fomentar la reflexió i el debat de les pràctiques que es duen a terme als centres, per compartir i construir una visió conjunta d’escola, i en el marc dels set principis de l’aprenentatge.
  • Conèixer i compartir pràctiques per reflexionar i enriquir les pròpies i les dels altres.
  • Dissenyar estratègies que ajudin a transferir i comunicar les propostes de la formació al propi centre.
  • Disposar de mètodes d’indagació i reflexió que els permetran avançar com a centre en el procés de canvi cap a l’horitzó comú.
  • Conèixer quines són les fases inherents al procés de canvi educatiu i les seves principals característiques.
  • Conèixer eines per situar l’escola en un món canviant com l’actual, construint oportunitats educatives per a un present i un futur millor (propòsit educatiu).
  • Establir eixos d’anàlisi i reflexió per tal de construir els arguments pedagògics que basteixen el projecte d’escola.

Continguts:

• Renovació educativa des de la mirada de l’aula, de centre i de sistema.
  • Pràctiques educatives
  • Innovació
  • Transferència

Metodologia:
Aprenentatge cooperatiu i dinàmiques participatives centrades en l’aprenentatge actiu de les persones assistents.

Avaluació i certificació:
Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. A més de l'assistència al 80% de les hores de durada del curs, per tenir dret al certificat caldrà la valoració positiva del personal formador quant a l'aprofitament de l'activitat per part de cadascuna de les persones assistents. En aquest curs, els criteris per definir l’aprofitament se centraran en la participació, reflexió, producció i aplicació a l’aula o al centre dels continguts treballats.

Formulari d'inscripció