- Àmbit de coneixement
- Producció, Expressió i Disseny en Premsa
-
- Línies de recerca
- Llenguatge gràfic
Comunicació publicitària a través del packaging
-
- Projectes
- Ús concurrent de forma i color per a identificar visualment un producte.
-
- Publicacions
Colet Ruz, J. (2013). La concepció de la identitat visual dels envasos.
Una aproximació a la funció publicitària del packaging. [Tesi doctoral, en línia]
Bellaterra: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Colet Ruz, J. (2014). Producció del missatge visual a través del packaging: un model conceptual per a l'anàlisi del codi. Anàlisi: quaderns de comunicació i cultura, 51, 35-48.
Colet Ruz, J. (2014). El disseny de l'envàs com a estratègia per a la identificació tipològica del producte. Estudi a l'entorn del prototipus visual en un refresc de cola. Grafica, 2(3), 27-45.
Colet Ruz, Jordi (2016). La comunicación visual de los productos a través del packaging. Un estudio de caso sobre la identidad visual de las botellas de leche,
En: ZER Revista de Estudios de Comunicación, 40. Bilbao: UPV/EHU, pp. 195-217.
-
- Altres informacions
Doctor en Ciències de la Comunicació per la Universitat Autònoma de Barcelona (2013). Llicenciat en Publicitat i Relacions Públiques (1989). Ha cursat estudis tècnics d'arts gràfiques a l'Escola Gràfica Salesiana de Barcelona. Professor titular de Formació Professional del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Dedicat a la docència en l'àmbit del disseny i la producció gràfica des de l'any 1984. Col·labora en el màster de Comunicació Gràfica (COMGRA) i en el de Periodisme i Comunicació Digital (PCD), ambdós organitzats per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha investigat sobre la funció publicitària dels envasos; en particular, la influència del codi visual en la identificació tipològica dels fast-moving consumer goods.
|